Care sunt premiile? De exemplu, un iPhone sau cumparaturi de la Praktiker in valoare de 2.500 lei, o tombola la care se poate castiga un sfarsit de saptamana in Spania, sau 300 de euro lunar timp de 3 ani.
Dezvoltatorul spaniol Hercesa a vandut aproape integral primele 2 faze din Vivenda Residencias, insa pentru ultimele cateva apartamente disponibile a lansat doua oferte. Prima reprezinta o tombola la care se poate castiga un sfarsit de saptamana in Spania, iar a doua se adreseaza celor care aduc un prieten in cadrul ansamblului, „gest” pentru care beneficiaza de un discount de 7% pentru apartamentul achizitionat de ei.
Firma Avantia, care a lansat de curand primul proiect rezidential pe piata romaneasca, un bloc cu 110 apartamente, ofera pentru primele 5 rezervari, la alegere, un iPhone sau cumparaturi de 2.500 lei de la Praktiker.
„In cazul in care nu se fac 5 rezervari pana la finalul targului, oferta va mai fi valabila pana la 31 mai, ca si cealalta oferta a noastra”, a spus Sorin Ditoiu, directorul comercial al Avantia.
Compania mai acorda ca bonus posibilitatea de a plati avansul de 20% din valoarea apartamentului in 30 de rate. Preturile in cadrul proiectului pornesc de la 70.000 euro.
Dezvoltatorul imobiliar Ocif Group a lansat la targ o oferta promotionala, care presupune ca toti cumparatorii noi de locuinte vor primi, timp de 3 ani, 300 de euro lunar, ceea ce reprezinta o suma totala de 10.800 euro.
Noii clienti ai Ocif vor incepe sa primeasca „salariul” de la dezvoltator in momentul predarii locuintei.
Adama, dezvoltatorul proiectelor Edenia si Armonia Titan, a incheiat parteneriate cu Bank Leumi si BCR pentru a oferi clientilor dezvoltatorilor dobanzi preferentiale.
La nivel de preturi, in cadrul targului sunt prezente cateva proiecte cu preturi de aproximativ 800-850 euro pe metru patrat. Spre exemplu, in cadrul Timisoara Residence preturile sunt de 780 euro/mp, iar in Militari rezidence de 850 euro/mp util cu TVA inclus.
Totusi, in ciuda solutiilor gasite de dezvoltatori, tranzactiile se lasa inca asteptate. Majoritatea companiilor prezente la targ, chestionate de catre DailyBusiness.ro, au vandut doar cateva locuinte fiecare de la inceputul anului.
Exista insa si exceptii cu ceva mai mult succes, chiar daca nu se compara cu „frenezia” vanzarilor de anul trecut. Astfel, compania Impact sau grupul fratilor Robert si Ionut Negoita au vandut cateva zeci de locuinte de la inceputul anului.
Cum este atmosfera la targ
La standuri, exista doua stari de spirit diametral opuse: „resemnatii„, care vorbesc despre scaderi de preturi majore care insa nu au avut rezultatele scontate, fie din cauza pozitionarii, fie din cauza termenului de livrare indepartat al apartamentelor si, pe de alta parte, „optimistii„: dezvoltatori care au vandut deja o pondere importanta din unitatile locative, iar vanzarile, desi mult reduse, sunt satisfacatoare pentru ca le permit continuarea activitatii fara probleme majore.
Numarul vizitatorilor nu este atat de mare ca in cazul evenimentelor de profil din 2007 si inceput de 2008, insa primavara a revigorat si interesul clientilor, prezenti in numar mai mare decat la targurile din toamna anului trecut. Totusi, nu toti expozanti sunt „norocosi”, la eveniment fiind si standuri la care reprezentantii de vanzari privesc plictisiti la clientii care trec prin apropiere.