In ciuda contextului economic dificil prin care inca trece si Romania, brand-urile high-end includ in continuare Bucurestiul pe harta lor de expansiune, conform celei mai recente analize Capital Property Advisors.
Fie ca sunt brand-uri de renume international sau companii romanesti, toate sunt in continua cautare de variante locative prin care sa isi puna cat mai bine in valoare numele.
„Cunoscuta in trecut ca si gazda luxului in Romania, Calea Victoriei a devenit o artera comerciala a extremelor. Regasim astfel o zona de maxim interes pentru brand-urile de lux, cuprinsa intre Strada Piata Amzei si Str. Episcopiei, insa cu foarte putine optiuni reale de inchiriere, si alte doua zone cuprinse intre Piata Victoriei-Teatrul Act si Athenee Palace Hilton- Splaiul Independentei, unde oferta spatiilor comerciale vacante este foarte generoasa, insa insuficient de atractiva”, spune Mihaela Petruescu, director, head of retail, Capital Property Advisors.
Desi se inregistreaza o rata de neocupare a spatiilor comerciale de peste 25%, chiriile medii se mentin la valori cuprinse intre 50-60 euro/mp, a mai spus aceasta.
In ultimii doi ani au avut loc multe inaugurari pe Calea Victoriei – Belstaff, Helvetansa, Maison Haute Horologerie, Frey Ville, Micri Gold, Cellini, Ferrari Store, Emporio Armani, Gucci, Diamond Boutique, Hugo Boss.
„Inca nu putem sa admitem ca este cu adevarat artera comerciala de lux a Bucurestiului, comparabila cu bulevardele renumite ale capitalelor europene”, spune reprezentantul Capital Advisors, care observa noi tendinte de orientare a brand-urilor de lux si catre alte zone foarte atractive din perspectiva potentialilor cumparatori.
[img=3044][/img] Victoria 46 si-a schimbat adresa
O decizie aparent surprinzatoare este aceea de relocare a magazinului Victoria 46 de pe Calea Victoriei pe Calea Dorobantilor, intr-un spatiu cu o suprafata de doua ori mai mare decat a magazinului actual. Acest fapt va genera cu certitudine in viitorul apropiat prezenta si a altor brand-uri de lux de renume, trend ce va fi sustinut si de valoarea chiriilor practicate, care sunt in medie cu 20-30% mai mici in aceasta zona decat cele de pe Calea Victoriei, mentioneaza Mihaela Petruescu.
Noul sediu Victoria 46 din Dorobanti (foto) are o suprafata de 860 metri patrati si va fi organizat ca o locatie multibrand, urmand ca in viitor sa integreze un concept de department store cu un sistem shop in shop pentru Christian Dior, Alexander McQueen si Lanvin.
„Probabil cei mai multi se vor intreba daca ne vom schimba numele, avand in vedere ca noua adresa este pe Calea Dorobanti, insa raspunsul este cat se poate de simplu: Victoria 46 este deja un brand important pe piata de high fashion din Romania, care si-a creat un renume independent de locatie. Avem un plan de dezvoltare pe termen lung, iar pentru ca acesta sa fie realizabil aveam nevoie de un spatiu mult mai mare, pe care noua locatie ni-l ofera”, a declarat Andreea Altay, executive board member, High Fashion Concept.
Si anul trecut s-a realizat un astfel de transfer, cand, dupa 20 de ani de prezenta pe Calea Victoriei, brand-ul Stefanel a decis mutarea catre Piata Romana, prin deschiderea primului magazin concept din Romania, pe o suprafata de expunere de 357 metri patrati, dispusi pe doua nivele.
Fosta locatie Stefanel a fost ulterior inchiriata de catre compania Alsa Boutique pentru brand-ul Max Mara, relocand-ul dintr-un spatiu comercial de 250 de metri patrati, amplasat tot pe Calea Victoriei.
Magazinele de lux iau locul cafenelelor din Dorobanti
O zona importanta pe care au inceput sa mizeze brand-uri renumite de lux este Calea Dorobantilor, zona ce a avut mult de suferit inca de la inceputul crizei, odata cu schimbarea preferintelor consumatorilor de cafenele catre locatiile din Centrul Istoric.
„Cu o rata de neocupare a spatiilor comerciale sub 10%, sesizam o usoara dinamizare a zonei. Daca zona va avea suficienta putere de revenire va depinde in primul rand de disponibilitatea proprietarilor de a da spre inchiriere spatiile comerciale la preturi corecte si sustenabile pentru cei care sunt real interesati sa inaugureze noi magazine”, comenteaza reprezentantii Capital Property Advisors.
Parfumeria de lux Madison a inaugurat recent un nou magazin pe Calea Dorobantilor, prin decizia de relocare intr-un spatiu cu o suprafata mai mare si cu o vizibilitate mai buna, preluand o parte din spatiul in care a functionat pana in 2010 cafeneaua Pascucci.
Tot in aceasta zona isi va face aparitia spre sfarsitul acestui an si brand-ul exclusivist Brunello Cucinelli, alaturi de celelalte brand-uri din grup, Distinto, Mosquino si Cavali, semn ca zona a fost cea mai buna alegere pentru compania care administreaza magazinele.
Hotelurile de 5 stele aduc un trafic mai mare de clienti
O alta optiune pentru retailerii care se focuseaza pe nisa de lux a pietei o reprezinta galeriile comerciale din cadrul hotelurilor de cinci stele, cu intentia de a prinde cat mai mult din traficul de clienti al acestor hoteluri.
Exemplele in aces sens sunt Louis Vuitton, Valentino sau Ermanno Scervino, prezenti in cadrul galeriei The Grand din J.W. Marriott si mai recenta deschidere Escada din aceasta primavara, brand care a inchiriat un spatiu de 85 de metri patrati in aceeasi locatie.
Gucci a optat pentru parterul hotelului Athenee Palace Hilton, iar brand-ul britanic Burberry a deschis un magazin de 440 metri patrati in cadrul hotelului Raddison SAS, cu acces insa din Strada Luterana.
Capital Property Advisors a consiliat in 2011 tranzactii imobiliare in valoare cumulata de 40 de milioane euro.