Apartamentele
cu două camere se află în topul căutărilor utilizatorilor
,
generând 50% din numărul total de contactări.
În
top se află Bucureștiul, unde fiecare anunț generează aproximativ
26 de contactări din partea utilizatorilor. La polul opus se află
Moldova, care este cea mai puțin dinamică regiune.
Din totalul
contactărilor, apartamentele puse la vânzare însumează două
treimi, în timp ce închirierile generează doar o treime din total.
OLX
și Storia.ro generează împreună 50% din totalul contactărilor
realizate de utilizatori, detașându-se
astfel de celelalte site-uri de imobiliare. Următorul pe listă, cu
26%, este Imobiliare.ro. În
același timp, doar trei dintre cei cinci jucători încadrați în
această analiză au generat contactări pentru toate anunțurile –
OLX, Storia.ro și Imobiliare.ro, fiecare anunț primind minimum trei
contactări.
Storia.ro are cel mai mare grad de
intenție de cumpărare
din partea utilizatorilor, cu un scor de 4.1 din 5 și o medie de 15
contactări pe anunț. Topul a fost determinat alocând un scor de
calitate fiecărei contactări, în funcție de detaliile cerute
despre fiecare proprietate în parte.
Astfel, dacă un potențial
cumpărător cerea informații suplimentare generale despre o
proprietate, i se aloca un scor mai mic și primea punctaj maxim dacă
programa direct o vizionare. Următorul site în topul calității a
înregistrat un scor de 2.5 din 5.
OLX
este lider în sectorul imobiliarelor la nivel cantitativ, având cel
mai mare număr de contactări,
în timp ce Storia aduce un procent mai mare de contactări
calitative. În topul răspunsurilor primite la anunțurile postate
se află OLX, cu 34 de contactări/anunț, următorul clasat generând
26 de contactări/anunț. În plus, deoarece publicarea unui anunț
pe Storia.ro aduce cu sine și exportul anunțului pe OLX,
platformele aparținând OLX Group generează 50% din contactările
din piață.
„Dacă
îți vinzi casa pe OLX, vei primi cele mai multe mesaje și apeluri
telefonice. Dacă, în schimb, alegi Storia.ro, vei fi contactat de
mai puține persoane, însă mai decise să facă o tranzacție: încă
de la primul mesaj pe platformă, îți vor fi solicitate detalii
despre locuință, programări de vizionare și chiar negociere de
preț”, afirmă Marius Luican, General Manager Reveal.
În
cadrul cercetării realizate de către Reveal Marketing Research, 800
de anunțuri au fost postate pe cinci site-uri de imobiliare și
monitorizate timp de două săptămâni. În total, acestea au
generat 16.174 de contactări. Studiul, desfășurat în perioada
9-23 iunie, în cinci regiuni ale țării (București, Timișoara,
Cluj-Napoca, Iași, Brașov) a analizat HomeZZ.ro, Imobiliare.ro,
LaJumate.ro, OLX.ro și Storia.ro.
Reveal
Marketing Research este o companie de strategie și studii de piață
în rândul consumatorilor și piețelor din România și Europa.
Înființată în România sub sloganul „Passionately Curious”,
echipa Reveal realizează din 2008 studii de piață.
Informația
poate fi preluată în formă integrală sau parțială, cu citarea
sursei: Studiu Reveal Marketing Research.