- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Real Estate

CBRE: Retailul din Bucuresti atrage investitori, provincia se zbate sa supravietuiasca

04 Aug, 16:03 • Redactia DailyBusiness
Interesul din ce in ce mai ridicat al retailerilor internationali pentru piata locala pare sa indice o iesire din recesiune, insa aceasta impresie este una falsa, in contextul in care Capitala atrage mare parte din entuziasmul investitorilor, in timp ce in orasele din provincie retailerii deja prezenti se zbat sa supravietuiasca, potrivit unui raport al companiei de consultanta imobiliara CBRE.
CBRE: Retailul din Bucuresti atrage investitori, provincia se zbate sa supravietuiasca

„Cu atat de multi comercianti ce intra in Romania si cu o astfel intensificare a activitatii de piata, comparativ cu 2009, s-ar parea ca semnele de recesiune s-au stins”, au spus reprezentantii CBRE.

De fapt, au adaugat acestia, „Bucurestiul a primit cea mai mare parte din entuziasmul investitorilor, in timp ce orasele secundare din Romania au inregistrat o scadere clara a puterii de cumparare, tradusa in cheltuieli mult mai mici si scheme de retail care incearca din greu sa supravietuieasca”.

„Diferenta dintre Bucuresti – un oras care atrage 10% din totalul populatiei si care are una dintre cele mai mici rate ele somajului din Uniunea Europeana (2,4% in T1 2010, sursa: Institutul National de Statistica) – si orasele cu sub 200.000 de oameni s-a accentuat profund”, au spus reprezentantii CBRE.

Ei au mentionat ca pietele emergente din Europa, precum Romania, sunt interesante pentru retailerii internationali, deoarece in aceste piete retailerii au sanse mai mari de crestere a cotei lor de piata si de crestere a recunoasterii de brand.

„In primele 6 luni, nume internationale precum Camaieu, Gerard Darel, SIX, Brioche Doree au deschis primele lor magazine si ne asteptam ca Leroy Merlin, Lidl sa faca acelasi lucru in urmatoarele luni, cu H&M anuntand primele deschideri pentru inceputul anului 2011”, au mai spus reprezentantii companiei de consultanta imobiliara.

De altfel, Romania este pozitionata pe locul doi intr-un top al CBRE pe 2010 ce analizeaza numarul comerciantilor noi ce au intrat pe piata in 2009, o analiza efectuata pe aproape 300 de comercianti, din aproape 200 de orase din intreaga lume.

Pe primul loc se plaseaza Emiratele Arabe Unite, cu 21 de noi comercianti intrati pe piata anul trecut, in vreme ce in Romania, urmatoarea tara din clasament, au intrat 9 retaileri internationali noi in 2009.

Conform CBRE, volumul de investitii din primul semestru al anului a fost dominat de produsele de retail – 87% din unitatile tranzactionate au fost centre comerciale sau parcuri de retail. Din suma tranzactionata, de circa 197 mil. euro, aproape 46% reprezinta preluarea datoriilor pentru proprietatile respective.

Unele dintre cele mai importante tranzactii pentru acest semestru sunt Bricostore Pitesti, cumparat de fondul de investitii NEPI, Atrium Center Arad (50% din actiuni achizitionate de Arcadom, companie de constructii, parte din Trigranit), Polus Center Constanta si Tiago Mall Oradea (primul proiect imobiliar vandut la un sistem de licitatii publice, in conditiile in care dezvoltatorul a intrat in insolventa).

Urmărește Daily Business pe Google News