„Emiratele Arabe Unite au fost cea mai populara destinatie pentru retaileri, atragand 21 de noi deschideri. Romania si Kuweit sunt de asemenea, destinatii populare, atragand fiecare cate noua noi retaileri. Romania a fost martora deschiderii a trei noi mall-uri in 2009, care s-au adaugat ofertei deja existente de pe piata de retail”, se arata in raportul CBRE, citat de Mediafax.
In 2008, Romania s-a aflat pe pozitia 7 din 67 de tari. Ca si anul anterior, 2009 a fost unul dintre cei mai activi ani in ceea ce priveste intrarea unor branduri internationale in Romania, care a devansat astfel tari din zona central si est europeana, precum Rusia, Ucraina, Bulgaria, Cehia, Slovacia si Polonia.
De asemenea, studiul CB Richard Ellis plaseaza Bucurestiul pe locul 18 din 150 de orase in functie de numarul retailerilor nou intrati pe piata anul trecut.
Dupa prezenta brandurilor internationale de retail, Romania se plaseaza pe locul 31, in urcare cu doua pozitii fata de 2008, cu un procent de 28% din totalul firmelor, in timp ce in Bucuresti sunt prezenti 25% din retaileri, propulsandu-l patru pozitii, pana pe 76 din cele 150 de piete analizate.
Clasamentul pe tari este condus de Marea Britanie, cu o prezenta de 58% a retailerilor internationali de top, Emiratele Arabe Unite (54% ) si Statele Unite ale Americii (51%).
Orasul cel mai bine reprezentat din punct de vedere al firmelor de retail active este Londra – 56%, fiind urmat de Dubai – 55% si Paris – 46%. Top trei orase este similar cu cel din editia de anul trecut a raportului.
Studiul a avut in vedere 294 dintre retailerii internationali de top din 69 de tari.