Pentru realizarea studiului, CBRE a intervievat 220 de companii de retail, dintre care 200 au raspuns ca sunt interesate sa se extinda in urmatorul an. Acestia au identificat 56 posibile tari tinta pentru extindere.
Tarile vest-europene domina topul primelor 10 destinatii pentru investitii in retail, exceptie fac insa Polonia, Romania si Rusia, care reprezinta Europa Centrala si de Est in top 10.
Cele mai atractive 5 tari pentru retaileri sunt Germania, indicata de 47% dintre companii, Franta – 44%, Spania – 36%, Polonia – 34 % si Italia – 33%.
Romania a fost preferata de 26% dintre companiile intervievate, plasandu-se astfel imediat dupa Marea Britanie (29%). In urma Romaniei s-au situat tari precum Olanda – 25%, Rusia – 24%, Belgia – 23%, Cehia – 22%, Elvetia si Slovacia – 21%.
In total, peste 45% dintre retaileri intentioneaza sa se extinda cel putin intr-unul din statele Europei Centrale si de Est, anul viitor.
„In ciuda dificultatilor economice care continua sa afecteze intreaga lume, multi dintre retaileri sunt inca interesati sa-si extinda retelele. Unii aleg sa investeasca pe piete unde deja sunt prezenti, altii sunt in cautarea de oportunitati pe piete noi”, se arata in studiul companiei de servicii imobiliare.
Circa 40% dintre retailerii care doresc sa se extinda in 2010 au in vedere deschiderea a pana la 5 noi magazine pana la sfarsitul anului viitor, in timp ce 73 de companii au indicat ca vor sa investeasca in mai mult de 10 unitati. De asemenea, 25 dintre companile intervievate au raspuns ca sunt „suficient” de increzatoare si vor sa se extinda mai agresiv, ceea ce inseamna deschiderea a peste 40 de magazine in cursul anului viitor.
Din punct de vedere al sectorului, retailerii din domeniul alimentar au cele mai mari planuri de extindere, urmati de cei de imbracaminte, incaltaminte si accesorii.
La polul opus, companiile din domeniul amenajarilor interioare, cel al electronicelor, precum si retailerii care comercializeaza imbracaminte de lux, doresc sa se extinda cel mai putin, avand in vedere climatul economic actual.
Companiile intervievate provin in proportie de 20% din Germania, cate 10% din Statele Unite ale Americii, Marea Britanie si Italia, in timp ce cate 5% au fost din Spania, Franta si Olanda.