Ostahie nu a precizat cati bani a obtinut pe activele vandute si nici cate proprietati a tranzactionat efectiv in aceasta perioada, insa sustine ca strategia sa este sa se focuseze doar pe activele de baza, iar de celelalte sa scape.
Ideea nu este complet noua. Anterior, in toamna lui 2008, oficialii Cometex spuneau ca 40 de spatii comerciale stradale detinute de companie sunt de vanzare. La acea data, valoarea acestora era estimata la 10 milioane euro.
Diferenta fata de momentul 2008 este ca dupa finalizarea mall-ului Aurora Buzau, omul de afaceri nu a mai demarat niciun alt centru comercial. Mai mult chiar, a renuntat la unele planuri de investitii, cum ar fi spatiul pe care ar fi urmat sa il dezvolte cu Mobexpert in Ploiesti, o investitie estimata anterior la 20 milioane euro.
„Am vandut si vom continua sa vindem activele non-core si pastram ceea ce presupune activitatea noastra de baza, atat in cazul Altex, cat si in cazul Cometex”, a declarat Ostahie. Legat de curatarea portofoliului Cometex, el crede ca in linii mari, operatiunea este la final. Intrebat ce planuri are in imobiliare, Ostahie a preferat sa nu raspunda, insa a mentionat ca se lucreaza in acest domeniu: „in imobiliare poate exista profit daca afacerile sunt realizate in amplasarile potrivite, dar pentru asta ‘a dezvolta’ este obligatoriu.
Potrivit datelor de la Registrul Comertului, Cometex a trecut pe pierdere in 2009. Astfel, daca in 2008 a inregistrat un profit de 6 milioane lei, in 2009 a avut pierderi de peste 200.000 lei, desi cifra de afaceri a crescut cu peste 10 milioane, pana la 26 milioane de lei. In acel an a fost deschis si mall-ul Aurora Buzau.
Despre banii obtinuti din vanzarea terenului din Ploiesti, unde compania ar fi urmat sa dezvolte un spatiu comercial impreuna cu Mobexpert, omul de afaceri spune ca sunt folositi pentru majorari de capital.
Cum este piata imobiliara pentru un proprietar de spatii comerciale care este si retailer? Ostahie, care detine atat firma imobiliara Cometex, cat si retailerul de electronice si electrocasnice Altex, considera ca acesta este „momentul adevarului” cu costuri corect asezate. De asemenea, el afirma ca magazinele Altex amenajate in spatiile proprii au vanzari mai mari decat celelalte.
Daca pentru piata de electrocasnice, anul 2011 se arata unul al revigorarii, Ostahie spune ca in real estate mai este de asteptat. „In primul rand, imobiliarele nu au scazut la fel de repede ca retailul, probabil vor mai fi 2-3 ani pana a discuta de o revigorare. Cu siguranta aceasta va fi posibila dupa ce consumul incepe sa creasca”, a explicat omul de afaceri. In opinia sa, consumul din Romania isi va reveni la circa 12 luni dupa ce economia intra pe crestere.