Compania, care in prezent are 9 sucursale in Capitala si 4 in tara, intentioneaza sa mai deschida pana la finalul acestui an inca 4-6 in Bucuresti si inca 3 in alte orase din Romania. „Noi vom finanta intreg proiectul, vom cauta parteneri pentru fiecare sucursala si le vom da 49% din business”, spune directorul Coldwell.
Aceasta „generozitate” este legata si de motivarea partenerilor, gestionarea unei afaceri fiind alta cand este propriul tau business. „Oamenii sunt mai atenti cand este vorba de propriul business”, spune Ilie.
Prin noile planuri de extindere, Coldwell Banker va depasi strategia de inceput de an, care prevedea ca va ajunge la 15 sucursale in acest an. De ce aceasta graba? „Totul este mai ieftin acum. Este o perioada buna pentru investitii si in plus, castigi timp sa te asezi mai bine in piata”, explica Ilie.
Aceste sucursale presupun investitii de sute de mii de euro, iar piata rezidentiala nu o duce pe roze. Totusi, Ilie spune ca vanzarile din cadrul Coldwell Banker, prabusite in primavara, au inceput sa isi revina dupa vizita FMI. „Nu au revenit la nivelul de inceput de an, insa lucrurile merg”.
Rezidentialul este „lancea” companiei si va continua sa acopere, potrivit estimarilor, 40-50% din venituri si anul viitor. Totusi, managerul agentiei este prevazator, asa ca a avut si planuri de rezerva in acest an, iar extinderea pe property management este unul dintre ele. Compania va incerca sa iasa din proiecte de sine statatoare si sa se orienteze spre portofolii de cladiri.
„Rezidentialul va ramane lancea, dar anul viitor incepem ofensiva pe property management, iar in 2012 pe comercial”, spune Ilie.
El nu crede ca piata rezidentiala isi va reveni anul viitor si considera ca preturile vor mai scadea pe acest segment.
Potrivit lui Ilie, diferentele intre preturile cerute de proprietarii de apartamente si bugetele clientilor sunt undeva la 20%. „Avem peste 4.000 de clienti carora nu le putem vinde din cauza preturilor. Ei pot obtine credite, dar pentru sume mai mici decat preturile din piata”, povesteste Ilie.
Ilie explica de asemenea ca lipsa unor diminuari majore de pret in ultimul an este datorata in principal stocului mic de apartamente de pe piata. „Scaderile pot aparea doar daca va creste stocul, dar ar trebui sa vedem sute de dezvoltatori construind la 300 de euro pe metru patrat ca sa se intample asta”, completeaza managerul Coldwell Banker.
Un alt plan al agentiei in acest an a fost intrarea pe piata locuintelor noi. In ce priveste acest domeniu, Valentin Ilie considera ca atitudinea unor dezvoltatori este total neadaptata realitatilor pietei.
„Spun ca scad preturile si apoi se razgandesc pe motiv ca daca le reduc pe urma la negociere vor scadea si mai mult. Au modificat proiectele, dar planurile si brosurile sunt inca cele vechi si ei nu sunt dispusi sa investeasca in altele noi”, a explicat Ilie.
Coldwell Banker a inregistrat anul trecut venituri de peste 15,6 milioane lei (3,67 mil. euro), situandu-se pe prima pozitie in topul companiilor de consultanta si fiind singura firma din top care si-a crescut business-ul (cu 9%).
Pe locul 2 se claseaza Cushman&Wakefield cu 15 milioane lei (3,53 mil. euro), in timp ce fostul lider de piata, Colliers, a ajuns pe locul 3, cu 12 milioane lei (2,8 mil. euro), potrivit Mediafax. Singura firma din top care nu a scazut, cu exceptia Coldwell, este Jones Lang La Salle, care si-a mentinut afacerile la 9,8 milioane lei (2,3 mil. euro).