Micsorari ale suprafetelor, asumarea unor vanzari slabe, finantare din propriul buzunar sau targetarea unei clase profesionale specifice sunt cateva dintre modalitatile utilizate de ei.
Eagle Development: Micsoram apartamentele, ca sa ne incadram in Prima Casa
In luna mai din 2009, compania Eagle Development, subsidiara grupului israelian Israel Land Development Company, a lansat un proiect rezidential de 170 mil. euro langa lacul Dobroiesti din Capitala.
Proiectul a fost lansat la vanzare la preturi de circa 80.000 euro pentru apartamentele de 2 camere. Compania a realizat, insa, repede, ca nivelul de pret nu este unul atractiv pentru clientul din 2009. Astfel, in prezent vanzarile proiectului rezidential au fost puse pe „hold”, pana cand arhitectii dezvoltatorului vor realiza un nou plan, in care sa se regandeasca suprafetele apartamentelor, iar pretul unui apartament de 2 camere sa fie in jurul a 60.000 euro si sa se incadreze in programul Prima casa, au spus, pentru DailyBusiness.ro, reprezentantii dezvoltatorului.
Lucrarile de constructie ale proiectului nu au fost oprite, acestea fiind inca la stadiul de fundatie.
Proiectul, denumit Jackob Park, cuprinde in jur de 1.500 de apartamente amplasate in 12 cladiri si va avea o suprafata construita de 160.000 mp, cu o investitie totala de 170 milioane de euro. Compania a obtinut pentru prima faza a complexului un imprumut de 21 mil. euro de la BCR.
Volumetric- Ne asumam sa vindem abia la finalizare
Spaniolii de la Volumetric si-au asumat inca de la demararea constructiei proiectului Privilegio din Brasov, in septembrie, faptul ca nu vor vinde substantial pana cand constructia nu va ajunge aproape de finalizare.
In prezent, in proiectul din Brasov constructia a ajuns la nivelul 2 al parcarii subterane, iar pentru spatiile comerciale de la parter compania se afla in negocieri cu doi retaileri. In ceea ce priveste apartamentele, firma are cateva precontracte. Compania Volumetric dezvolta proiectul din fonduri proprii.
Ansamblul rezidential din Brasov va cuprinde150 de apartamente.
Gindi Rom- Targetam comunitatea medicala cu vanzari prin evenimente speciale
Compania Gindi Rom, detinuta de Gindi Group, unul dintre cei mai mari dezvoltatori imobiliari din Israel, a lansat anul trecut un proiect rezidential in cartierul Vitan. Compania nu a demarat lucrarile de constructie, fiind inca in proces de selectie a antreprenorului, desi initial reprezentantii firmei estimau ca lucrarile vor incepe in toamna lui 2009.
Ca abordare de marketing, dezvoltatorul a adus o noutate pe piata locala: targetarea categoriilor profesionale. Aceasta abordare a ajutat compania sa vanda 26 de apartamente din cadrul proiectului intr-o singura zi, in cadrul unui eveniment dedicat comunitatii medicale, careia dezvoltatorul ii adreseaza locuintele din proiect.
Pana in prezent, compania nu a incheiat rezervari pentru locuinte decat in cadrul acestui eveniment.
Proiectul G- ViTown va cuprinde in total peste 300 de unitati locative, presupunand o investitie de circa 25 mil. euro.
Avantia: Promotii la targurile imobiliare
Anul trecut au fost lansate si proiecte care au o abordare clasica de vanzari: oferte promotionale la tagurile de profil. Acesta este cazul proiectului Avantia 1 decembrie, dezvoltat de o firma controlata de grupul spaniol Peyber.
Proiectul rezidential cu peste 100 de apartamente a fost contractat in proportie de 15%, pana acum. Avantia reprezinta o investitie de circa 12 milioane euro si va fi amplasat la intersectia strazii Liviu Rebreanu cu bulevardul 1 Decembrie.
Preturile standard ale unitatilor locative pornesc de la 64.000 de euro, iar la acestea compania a oferite diverse discount-uri in cadrul targurilor imobiliare la care a participat si in urma carora a incheiat contractarile.
Intrata in Romania in 2006, compania Avantia, al carei actionar majoritar si administrator este grupul Peyber, unul dintre principalii jucatori pe piata constructiilor si dezvoltarilor imobiliare din Spania, detine in acest moment un portofoliu de 140.000 metri patrati de terenuri in Bucuresti.