Astfel, proiectele industriale pot fi viabile doar in conditiile in care pretul pe metru patrat al terenului pe care sunt construite nu depaseste 40 de euro, a completat Gheorghiu.
Centrele logistice vor ramane concentrate in zona de vest a Capitalei, in principal datorita autostrazii Bucuresti-Pitesti si a culoarului spre Europa de Vest, a spus directorul general al Europolis Real Estate Asset Management. Opinia sa este sustinuta si de George Margescu, director general al Cefin Real Estate, dar si de proiectele existente in acest moment.
„Cele mai mari patru proiecte logistice dezvoltate in acesta zona (n.r.Cefin LP, Mercury LP, Bucharest West si Prologis) vor livra la finalizare, in 2009-2010, peste un milion de metri patrati de spatii de depozitare clasa A”, a declarat Margescu.
Autostrazile Bucuresti-Brasov si Bucuresti-Constanta au capacitatea de a atrage dezvoltari logistice, insa vestul va ramane zona preferata de dezvoltatori din cauza faptului ca piata lucreaza dupa sistemul „trend setter” (proiectele noi se concentreaza zone consacrate). Acesta este si cazul zonei de nord, care va ramane una dintre cele mai importante zone rezidentiale si de birouri din Bucuresti, chiar daca proiecte de acest tip sunt dezvoltate si in alte zone, a completat Gheorghiu.
Trendul existent in acest moment nu implica stabilirea unor zone specifice pentru anumite activitati, existand posibilitatea extinderii centrelor logistice, rezidentiale sau de afaceri si in alte zone decat cele „traditionale”. „Bucurestiul este un oras cu dezvoltare pluricentrica”, a declarat Diana Munteanu, arhitect sef adjunct la primaria municipiului Bucuresti.
Alti factori care ar putea influenta decizia dezvoltatorilor de a se extinde cu spatiile logistice si in alte zone sunt preturile mari ale terenurilor din zona autostrazii Bucuresti si neincrederea investitorilor in initiativele autoritatilor din Romania, considera Gheorghiu.