Reprezentantii Colliers sunt de parere ca o data cu reconstructia acestei zone, vor fi dezvoltate o multitudine de boutique-hoteluri, in cladiri vechi sau in constructii noi, in concordanta cu stilul arhitectural al zonei.
„In oras vor aparea turnurile de 20 pana la 30 de etaje, unele dintre ele proiectate pentru a fi hoteluri de capacitate medie sau mare, cu aproximativ 250 de camere, oferind un confort de 4 stele. Cateva noi proiecte de hoteluri de 5 stele, situate atat in vecinatatea zonei centrale cat si in partea de sud-est sau de nord a Bucurestiului vor adauga in jur de 600 de camere la oferta existenta, in urmatorii 3 ani”, au spus oficiali ai Colliers, citati de NewsIn.
Piata hoteliera din Bucuresti va numara pana la finalul anului 2010 circa 9.000 de camere, conform unei estimari a companiei Peacock Hotels.
Zonele din apropierea lacurilor din jurul Capitalei continua sa ramana in atentia investitorilor, atat pentru constructia de noi hoteluri cat si pentru renovarea structurilor turistice existente. In plus, lacul Snagov si axa de iesire din Bucuresti, incluzand Baneasa si Otopeni, vor atrage in curand investitii masive, iar hoteluri de 100-150 de camere vor fi dezvoltate in aceste zone, venind cu o oferta suplimentara de 450-500 de locuri in urmatorii 3-4 ani.
Provocarea industriei de cazare: de la penetrare de 1,3% la 6%
Un numar din ce in ce mai mare de investitori arata un interes crescut pentru „complexurile turistice” sau conceptul de cluburi „all-inclusive”, situate in statiuni turistice consacrate sau in zone naturale intacte, cu un potential ridicat, generand astfel noi regiuni turistice, sunt de parere analisti din piata.
„Litoralul, care inca acopera un procent semnificativ din totalul capacitatii de cazare, va cunoaste numeroase tranzactii cu hoteluri. Statiunile balneare vor suferi modificari majore in urmatorii 3 ani, profitand de o atentie speciala atat din partea jucatorilor locali, cat si straini. Ei sunt incurajati de presiunea pietei europene, care evalueaza potentialul si oportunitatile Romaniei pentru investitii in domeniul hotelier”, explica reprezentantii Colliers.
In prezent, capacitatea turistica a Romaniei exprimata in numar de locuri de cazare pe cap de locuitor acopera doar 1,3% din populatia tarii, iar un procent bun, in concordanta cu piata unei tari in care turismul ar putea fi o prioritate si un accelerator al economiei nationale, ar trebui sa atinga un minim de 6%, coform analistilor companiei de consultanta Peacock Hotels.
Colliers International este un parteneriat de companii de consultanta imobiliara ce opereaza prin 240 birouri in 51 de tari. Colliers este prezenta pe piata romaneasca de peste zece ani, dezvoltandu-se pe segmentele de birouri, industrial si de spatii comerciale si, incepand cu 2005, pe cel rezidential.
Compania Peacock Hotels ofera consultanta dezvoltatorilor de proiecte hoteliere si este reprezentantul in Romania si Moldova al Golden Tulip Inns&Resorts.