Capraru a fost director general al Eurisko, incepand din octombrie 2007 cand s-a alaturat companiei. In perioada 2001-2007 a lucrat in Canada, in cadrul unei banci si al unei companii de brokeraj de credite. Anterior, pe segmentul de real-estate din Romania, a mai lucrat la Colliers si Eurisko. In cadrul noii companii CBRE-Eurisko, country manager va fi Radu Lucianu, fost managing partner al Eurisko.
DailyBusiness: Care considerati ca a fost principalul factor care a determinat interesul a 7 companii pentru Eurisko?
Adrian Capraru: In mod sigur este vorba de echipa Eurisko, pentru ca in domeniul nostru de activitate o echipa bine coagulata este principalul factor care determina succesul. Investitorii au fost impresionati de performantele unei echipe care nu face parte dintr-o retea globala de consultanta imobiliara.
DB: Cat de importanta este aceasta retea globala a CBRE pentru viitorul noii companii?
AC: Noi avem ca obiectiv o cifra de afaceri de 25 mil. euro pentru 2008, cifra de afaceri care ar fi fost cel mai probabil atinsa si daca nu am fi fost preluati, insa pe termen lung aceasta preluarea ne va aduce o crestere peste cea pe care am fi inregistrat-o daca am fi activat in continuare independent.
DB: De ce?
AC: Pentru ca CBRE are contracte mari incheiate la nivel global, iar la aceasta baza de clienti avem acces si noi. Este imposibil sa ajungi sa ai, ca independent, clienti ca Microsoft sau Coca-Cola, spre exemplu, iar aceasta preluare ne ofera acces tocmai la acest tip de clienti.
DB: Cat de importanti sunt clientii mari pentru firmele de consultanta imobiliara?
AC: Clientii mari sunt motorul de crestere al unei agentii imobiliare, pentru ca un brand important nu vine niciodata singur, ci ajunge sa iti creasca portofoliul cu alti clienti importanti.
DB: La ora actuala concurenta pe piata imobiliara se da la varf, intre Eurisko si Colliers, singurele doua agentii care au o cifra de afaceri de peste 10 mil. euro. Ar putea sa apara pe termen scurt si alti jucatori care sa ameninte pozitia de lider?
AC: Intr-adevar, acum lupta se da la varf, insa pe piata este loc de crestere, asa ca aparitia companiilor care sunt acum pe locul 3 sau 4 in lupta pentru suprematie depinde doar de cum isi gestioneaza acestea eforturile de dezvoltare. In ceea ce priveste concurenta cu Colliers, obiectivul nostru este sa devenim lideri de piata si speram sa reusim acest lucru.
DB: Credeti ca vor aparea alte achizitii ale unor companii de consultanta imobiliara romanesti in viitorul apropiat?
AC: In afara de Jones Lang LaSalle (companie care a luptat cu CBRE pentru Eurisko – n.r.), nu stiu cine ar mai putea fi interesat de o preluare. Daca va fi o noua achizitie pe piata, aceasta ar putea veni de la ei. Desi au un birou deschis in Romania, ar putea dori sa preia o companie romaneasca.
DB: Spuneati ca pe piata de consultanta imobiliara este loc de crestere, in cat timp poate deveni o companie romaneasca interesanta pentru o achizitie?
AC: Noua ne-a luat 10 ani, insa nu exista o formula, depinde foarte mult de ce contracte prinzi. Acum 10 ani, ii aveam in baza de clienti pe Ericsson si Connex, iar aparitia lor a fost foarte importanta pentru dezvoltarea noastra.