Anul acesta vor fi livrate 3 noi mall-uri pe piata bucuresteana: Baneasa Shopping City, Sun Plaza si Liberty Center. Acestea vor contribui practic la dublarea stocului de spatii in centre comerciale din Capitala, care va depasi pana la sfarsitul anului 300.000 de metri patrati, in cazul livrarii celor trei proiecte la termen.
Nivelul chiriei lunare intr-un mall s-a situat in anul 2007 intre 25-28 euro pe metrul patrat, in aproximativ acelasi interval inregistrat si in anul 2006. La aceste preturi se adauga lunar costurile de intretinere intre 5-10 euro pe metrul patrat si de publicitate, de aproximativ 1 euro pe metru patrat.
De asemenea, chiriasii care rezerva un spatiu inainte de lansarea oficiala a mall-ului vor plati in avans echivalentul unei chirii lunare, pentru sustinerea evenimentului de promovare si de lansare a respectivului centru comercial.
Chirii de 25 euro/mp in mall vs. 50-150 euro/mp la strada
Spre deosebire de spatiile din mall-uri, unde chiria este in jur de 25 euro/mp pe luna, spatiile comerciale stradale amplasate pe principalele artere din Bucuresti au avut in 2007 costuri de inchiriere intre 80-150 euro pe metrul patrat. Cele mai scumpe zone au fost, ca si in anii precedenti, B-dul Magheru si Calea Victoriei, au afirmat specialistii EuroMetropola.
Pe locurile secunde urmeaza Calea Dorobantilor, Calea Mosilor, Soseaua Stefan cel Mare, B-dul Ion Mihalache, zone pentru care chiriasii au platit in 2007 intre 50 si 100 euro/mp lunar.
In celelalte zone, precum B-dul Iuliu Maniu, Dristor, Titan, tariful a fost de circa 50 euro/ mp pe luna.
Din punct de vedere al vizibilitatii, castiga teren varianta spatiului comercial amplasat pe bulevard, iar chiriile pentru aceste spatii sunt in proces de crestere, in conditiile in care in anul 2007 au crescut cu 15% fata de 2006.
Cu toate ca este mai rentabila inchirierea spatiului in mall din punct de vedere al tarifului, exista brand-uri a caror politica de promovare consta in expunerea exclusiv pe bulevardele principale ale unui oras, unde isi pot personaliza mai bine spatiul. In acest sens se incearca inca in Bucuresti conturarea unei artere dedicate brand-urilor de lux din sfera modei, potrivit analistilor Eurometropola.