Astfel, chiriile au atins un nivel maxim de 90 euro/mp pe luna pentru spatiile stradale centrale de pana la 75 metri patrati, in timp ce pentru spatiile mai mari de 75 mp chiriile au fost de aproximativ 70 euro/mp pe luna. In zonele secundare chiriile au variat intre 30-60 euro/mp pe luna, in timp ce in zonele periferice acestea au variat intre 15-25 euro/mp pe luna.
In centrele comerciale, chiriile au inregistrat un trend descendent, mai ales in cazul proiectelor cu disponibilitate mare a spatiilor comerciale. Pentru suprafetele mai mari de 100 mp, chiriile s-au situat intre 20-40 euro/mp pe luna, iar pentru spatiile mai mici de 100 mp intre 60-80 euro/mp pe luna.
Dificultatile economice pe care le intampina chiriasii au creat o discrepanta intre nivelul chiriei si cel al incasarilor, motiv pentru care chiriasii au inceput sa aiba dificultati de plata a chiriei. Daca initial proprietarii au fost refractari, acestia au devenit in cele din urma mai flexibili si au convenit renegocierea chiriilor utilizand metoda de calcul pe baza incasarilor sau sistemul „step rent”, care poate sa reduca presiunea chiriilor in urmatoarele 12-18 luni considerate cu vanzari potential scazute.
Pana la finalul primului semestrului din 2010, stocul de spatii comerciale existente in Bucuresti va creste cu aproximativ 200.000 mp, ca rezultat al finalizarii centrelor comerciale AFI Cotroceni Park si Sun Plaza. Suprafata propusa spre finalizare este semnificativa raportat la anii anteriori, insa este efectul unei concentrari temporare a finalizarii unor proiecte comerciale care au inregistrat amanari succesive ale datei de finalizare.
In conditiile actuale ale pietei, finalizarea centrelor comerciale programate in perioada 2011-2012 este incerta, creandu-se un dezechilibru temporar intre cerere si oferta, in conditiile unei posibile relansari a sectorului de retail.
In ciuda inrautatirii conditiilor de piata, primul semestru din 2009 a marcat intrarea sau extinderea pe piata locala a unor marci internationale precum GAP, C&A, Decathlon si Imaginarium. Zara s-a extins cu 1.600 mp in Bucuresti Mall si cu alti 3.000 mp in cadrul Unirea Shopping Center, unde a inchiriat spatiul ocupat anterior de Media Galaxy. C&A si-a extins reteaua locala de magazine prin inchirierea unui spatiu de 3.200 mp in AFI Cotroceni Park, in timp ce Debenhams a inchiriat un spatiu de 1.000 mp in Baneasa Shopping City.