Criza economica a avut un impact negativ nu doar asupra numarului de proiecte de retail livrate, ci si asupra gradului de ocupare la inaugurare.
Rata de neocupare, care in ultimii ani se situa aproape de zero pe piata de retail, a crescut si pe principalele artere comerciale, nu doar in mall-uri. Astfel, pe arterele comerciale importante din Capitala, la finalul lunii iunie, circa 4.000 mp de spatii de retail erau liberi, reprezentand circa 5% din stocul total.
Criza economica a generat scaderi subtantiale ale vanzarilor retailerilor care nu au mai fost atat de atrasi de extindere in aceasta perioada. Cele mai afectate domenii de criza au fost vanzarile de electrocasnice, care au scazut cu 50%, in timp ce sectorul alimentar a fost cel mai stabil segment de retail.
In Capitala, s-au livrat in primul semestru peste 66.000 mp de spatii de retail in Grand Arena, Militari Shopping Center si extinderea Plaza Romania. In provincie, insa, anul acesta in primul semestru s-au livrat doar doua noi proiecte de retail, care au adus pe piata inca 15.000 mp de spatii comerciale, Era Shopping Park Oradea si Galleria Suceava.
Pentru a doua jumatate a anului, pe piata bucuresteana mai sunt programate spre livrare doua centre comerciale, care impreuna au peste 100.000 mp de spatii de retail, Sun Plaza si Cotroceni Park.