Astfel, Shopping
City Sibiu este proprietatea cu cea mai mare valoare, respectiv 111,9
milioane euro, urmata de Era Shopping Park Oradea (77,2 milioane
euro), Era Shopping Park Iasi (75,9 milioane euro) si Shopping City
Suceava, cu 64,6 milioane euro.
Din reteaua Argo,
Shopping City Suceava a fost locatia cea mai activa din punct de
vedere al actiunilor de marketing organizate la nivel de centru, cu
91 de evenimente si promotii in perioada ianuarie- august, cu varfuri
de activitate in aprilie si mai. Dintre actiunile organizate, cele
mai multe (29) au fost evenimente culturale si de CSR (Corporate
Social Responsibility), precum si campanii de vanzari (17).
Era Shopping Park
Iasi are cea mai mare rata de ocupare, cu 97% din suprafata
inchiriata; Shopping City Suceava are un grad de ocupare de 96%, iar
Shopping City Sibiu de 93%. La Era Shopping Park Oradea, rata de
ocupare este asteptata sa creasca de la 75% (in prezent) pana la 92%
spre finele anului curent, ca urmare a semnarii unor noi contracte de
inchiriere.
Shopping City Sibiu
a obtinut cele mai mari venituri din inchirieri in semestrul
octombrie 2012- martie 2013, respectiv de 4,8 milioane euro net (fara
TVA). Pe locul al doilea ca venituri din inchirieri se afla Era
Shopping Park Iasi cu 2,8 milioane euro net, urmat de Shopping City
Suceava cu 2,55 milioane Euro net si Era Shopping Park Oradea cu 1,7
milioane euro (sumele reprezentand venituri exclusiv TVA, realizate
in semestrul mentionat).
Dintre toate
locatiile Argo, cea din Oradea detine cea mai mare zona dedicata
amenajarilor interioare si mobilierului – Era Home Center- cu o
suprafata de peste 15.000 mp, din care fac parte Mobexpert, Elvila,
Lem’s, Natürlich, Bricostore si alte magazine. Centrul Argo din Iasi
a urcat pe locul al doilea in ceea ce priveste spatiile destinate
amenajarilor interioare, dupa ultimele extinderi si noile contracte
de inchiriere incheiate in aceasta vara, ajungand la un total de
peste 8.200 mp pe acest segment.
Argo „gazduieste”
in total peste 350 de retaileri in centrele sale din Romania, cei mai
multi fiind prezenti in cate 2-3 sau chiar in toate cele 4 locatii
ale sale.
„Vanzarile in
retail inca nu si-au revenit in Romania, asa ca pentru cei mai multi
retaileri obiectivele curente vizeaza nu atat cresterea profitului,
cat optimizarea businessului si extinderea retelelor, profitand de
conditiile avantajoase din ultimii ani, pentru a fi pregatiti atunci
cand piata isi va relua cresterea. Centrele noastre comerciale
urmeaza in mod firesc aceeasi linie, de eficientizare si, respectiv,
de crestere a veniturilor, pentru a fi pregatite sa poata beneficia
de turnura favorabila a pietei in care se afla activele noastre
(sectorul imobiliar comercial), relansare care ar putea avea loc cel
mai probabil incepand cu 2015”, a precizat Graham Kilbane, COO
Argo.
Argo este unul dintre cei mai mari
proprietari de parcuri de retail si centre comerciale din Europa
Centrala si de Sud- Est, detinand proiecte ce totalizeaza peste
340.000 mp GLA. Este un fond inchis de investitii, orientat prioritar
catre piata de retail. Fondul este administrat de Argo Group Limited
(AGL), companie de asset management axata pe pietele emergente.
AGL a
fost fondata in anul 2000 si administreaza active in valoare de 400
milioane de dolari. Compania are birouri in Marea Britanie, Cipru,
Romania, Ucraina, Argentina si Singapore si, din 2008, este listata
la Alternative Investment Market (AIM) din Londra.