Interacțiunea dintre arhitectură și tehnologie este principalul motor al
schimbărilor din spațiile de lucru
, spun reprezentanții Kinnarps
România, unul din cei mai importanți jucători pe segmentul de mobilier și
soluții de amenajare pentru spații de birouri.
„Schimbările în modul în care
interacționăm unii cu alții prin intermediul noilor tehnologii, telefoanelor
smart sau tabletelor, afectează în mod direct modul în care noi muncim. În noua
eră, munca, așa cum spune arhitectul Frank Duffy, unul din fondatorii DEWG,
este ceea ce faci și nu un loc în care te duci. Granița dintre timpul consacrat
muncii și timpul liber a dispărut și este obligatoriu ca spațiile în care ne
desfașurăm munca să se adapteze acestor condiții. Birourile vor fi mai
complexe, mai bine adaptate diverselor tipuri de activități, mai personalizate.
Se va trece de la metri pătrați per angajat la metri pătrați per activitate,
iar aspectul va fi din ce in ce mai apropiat de căldura unui camin și mai puțin
de un spațiu rece, formal. Nu se mai pune acum problema daca organizațiile vor
adopta această schimbare, ci doar aceea legată de momentul în care o vor face.
Indiferent de acest moment, noi suntem aici să le ajutăm sa facă acest pas și
să beneficieze în modul cel mai rapid de avantajele acestei noi abordări”, explică
Daniel Florescu, director general
Kinnarps România.
Iată care sunt cele mai
importante tendințe ce vor influența mediul de lucru și spațiile de birouri din
România în următorii ani, conform studiilor efectuate de Kinnarps:
1.
De la cabluri la wireless – Pe măsură ce tehnologia se integrează tot mai mult în viața noastră,
totul va deveni mobil: de la felul în care muncim, până la felul în care facem
cumpărături. Programul de lucru de la 9.00 la 17.00 este din ce în ce mai rar,
iar munca își face loc în viața noastră seara, în week-end sau în vacanță.
Evoluția tehnologiei are drept rezultat o revoluție în spațiile de lucru,
rupând firele prin care angajatul este legat de un program fix sau de un birou
fix. În următorii cinci ani, întregul spațiu de lucru va deveni wireless, iar
companiile vor trebui să se adapteze conceptului de „angajat mobil”. Munca este
activitatea pe care o faci, nu locul în care te duci. Iar conceptul de „hub”,
unde profesioniști din diverse industrii vin să lucreze, este din ce în ce mai
des întâlnit.
2.
De la generația de bronz la cea de argint – Pentru prima dată, întâlnim în același spațiu de lucru
patru generații și toată lumea trebuie să înțeleagă că la birou, un angajat de
20 de ani are nevoi diferite în comparație cu un angajat de 60 de ani. Se spune
că „60 is the new 40″, mai ales în contextul îmbătrânirii populației din
Europa. Experiența unor angajați cu părul alb este neprețuită, la fel ca și
entuziasmul generației tinere. Companiile au nevoie de soluții de design
interior care să încurajeze generațiile diferite să interacționeze.
3.
De la concedii medicale la bucuria de a munci – Din ce în ce mai mulți angajați se îmbolnăvesc din
cauza stresului, iar concediile medicale sunt o problemă majoră pentru
companii. Dacă ne simțim bine la birou, lucrăm bine, iar productivitatea
companiei crește. Soluțiile de amenajare a unor spații de lucru care să țină
cont de sănătatea și starea de bine a angajaților vor fi cele mai căutate de
către companii. Pe de altă parte, designul și atmosfera spațiului de lucru
devin o parte importantă din brandul companiei.
4.
De la individualism la echipă – Mediul de lucru se schimbă: dintr-un mediu în care fiecare are de
executat anumite task-uri, la un mediu în care fiecare colaborează cu colegii
pentru realizarea unor proiecte de echipă. Locul de muncă va deveni un spațiu
important pentru interacțiunea socială, în contextul în care comunicarea
electronică sau prin intermediul social media este din ce în ce mai răspândită.
Mediul profesional ideal va fi acela unde ideile și proiectele vor fi realizate
prin colaborare.
5.
De la neatenție la concentrare – În ziua de azi, mulți angajați preferă să lucreze de acasă sau dintr-o
cafenea, nu de la birou, pentru a se putea concentra mai bine. Birourile de tip
open-space nu sunt bune pentru toate task-urile sau pentru toți angajații. Cei
mai mulți dintre noi suntem afectați de gălăgia din birou, de colegii care vorbesc
la telefon sau între ei, de aceea 28% din cei care vor să se concentreze la
birou ascultă muzică în căști. În viitor, spațiul de lucru trebuie adaptat
nevoilor tuturor.
Kinnarps este o companie suedeză de mobilier de birou și design interior, care oferă soluții inovatoare și inspiraționale pentru spații de lucru. Înființată în 1942 în Suedia, de către Jarl și Evy Andersson, Kinnarps este astăzi lider de piață în Europa, fiind activă în 40 de țări din lume. Compania, o afacere de familie și în prezent, are circa 2.300 de angajați și o cifră de afaceri de 402 milioane euro.
Kinnarps România a început să activeze pe piața locală în 2006 și a devenit membru al Asociației Clubul Român de Mobilă din anul 2011. Compania a debutat ca distribuitor de mobilier de birou, dezvoltându-se în timp într-un integrator de produse românești și suedeze, ce livrează proiecte originale și eficiente de spațiu și ambient. Pentru 2016, Kinnarps România estimează o cifră de afaceri de 3 milioane euro.