Probabil cel mai bun instrument marketing din imobiliare ramane la ora actuala tot Prima Casa, iar dezvoltatorii simt asta, asa ca imbina ofertele si cu promovarea locuintelor prin programul guvernamental.
Noile oferte ale dezvoltatorilor nu sunt insa noutati majore, avand in vedere ca blocajul pietei a determinat companiile din domeniu sa isi creasca gradul de inventivitate, iar la targurile din 2009 erau nevoite sa ofere cadou de la locuri de parcare, pana la excursii sau telefoane iPhone.
„Dezvoltatorii atrag putin atentia acum, dar clientii au nevoie de un plan de finantare pentru a achizitiona”, comenteaza Vali Ilie, directorul executiv al Coldwell Banker, situatia actuala. Valentin Ilie este membru Key People.
Ce promotii au lansat la inceput de 2010 dezvoltatorii?
Volumetric, dezvoltatorul proiectului Privilegio Brasov, a lansat o campanie cu oferte promotionale in cadrul careia fiecare client primeste un card prin care poate achizitiona de la firmele partenere autovehicule, mobila si electronice cu discount-uri de pana la 25%. Printre companiile partenere se numara Mobexpert, Panasonic sau distribuitorul din Brasov al marcilor auto Audi si Volkswagen.
Ideea nu este foarte noua. Exista chiar proiecte care vand apartamentele complet mobilate.
Totusi, cum cel mai bun marketing se face prin programul Prima Casa, dezvoltatorul spaniol a operat pe perioada promotiei si o scadere de pret a locuintelor pentru a le face sa fie mai atractive pentru programul Prima Casa.
Astfel, Volumetric are in oferta de primavara preturi care pornesc de la circa 44.000 euro plus TVA pentru o garsoniera, redus fata de cel de 52.000 euro de la lansare, pe care le promoveaza pentru programul Prima Casa.
In Bucuresti, dezvoltatorii incep primavara cu reinventarea deja celebrei oferte: bucatarie mobilata si utilata inclusa in pret, care era utilizata inca dinante de criza de unii dezvoltatori.
Spre exemplu, Vitan Platinum Towers vine cu oferta de acest tip pentru apartamentele cu 3 si 4 camere.La aceste apartamente, primii 5 cumparatori primesc cadou o bucatarie complet mobilata si utilata.
Aceste oferte promotionale pot face diferenta doar in conditiile in care se raspunde celui mai important criteriu in ochii majoritatii clientilor, si anume un pret si o finantare accesibila. O dovada in acest sens este dinamizarea vanzarilor din proiectul Rasarit de Soare anul trecut, dupa ce dezvoltatorul a scazut preturile si a promovat locuintele prin Prima Casa.
Potentialii cumparatori cunosc ofertele de pe piata, iar lipsa noutatilor i-a determinat si pe organizatorii de targuri sa isi actualizeze evenimentele.
Primul pas in acest sens a fost facut de organizatorii Timon, care au alaturat clasicei expozitii de apartamente si o expozitie de imbracaminte, incaltaminte si produse traditionale, dar si un restaurant si o cafenea, pentru a atrage vizitatorii.
Credeti ca noile oferte ale dezvoltatorilor au suficienta forta pentru a readuce „primavara” pe piata imobiliara? Comentati aici