„Strategia noastra este sa vindem tot ceea ce construim, insa cererea pentru locuinte de inchiriat este in crestere in Bucuresti, asa ca ne gandim sa pastram circa 10% din locuintele proiectului pentru a le inchiria”, a spus Gindi, care a notat ca in zona Vitan, proportia de inchiriere (din total apartamente disponibile per proiect) este in mod normal de circa 7%.
Constructia primului proiect rezidential al companiei, denumit G-ViTown si format din 4 cladiri cu un total de 324 de apartamente, este programata sa inceapa in trimestrul 3 al acestui an, reprezentand o investitie totala de 25 mil. euro.
De ce a hotarat compania sa investeasca pe piata locala in acest an? Costuri de constructie mai reduse cu 30%, competitie redusa si depasirea punctului maxim al crizei.
[quote]Costurile de constructie au scazut cu 30-35% anul acesta fata de 2008, ca urmare a diminuarii activitatii dezvoltatorilor[/quote]
Acest lucru determina companiile de constructii sa caute cu disperare proiecte la care sa lucreze. „Este o situatie noua pe piata romaneasca. In ultimii ani costurile au crescut rapid si au ajuns chiar la un nivel de supra-pret, ca urmare a cererii mari”, a explicat managerul dezvoltatorului.
„Cred ca dupa ce oamenii vor intelege ca exista o criza si ca suntem la mijlocul ei si ca am depasit deja momentul critic, vor incepe sa consume din nou ca inainte. Acum oamenilor le este frica de necunoscut, dar este doar o chestiune de timp pana cand lucrurile se vor imbunatati”, considera Kfir Gindi.
Managerul investitorului care si-a anuntat anul acesta oficial prezenta pe piata locala considera ca in 2009 nu se vor relua proiectele anuntate in anii trecuti si amanate.
„Dezvoltatorii care si-au inchis birourile din Romania nu se vor intoarce prea curand pe piata locala, pentru ca au nevoie sa vada o crestere a pietei pe o anumita perioada de timp pana sa ia decizia de a se intoarce, sa inceapa sa cauta o noua echipa si un alt spatiu. Cred ca ai nevoie de cel putin 8 luni de la inceputul revenirii unei piete pentru a te intoarce pe acea piata. Acesta este motivul pentru care nu cred ca dezvoltatorii se vor reintoarce pe piata in 2009”, a declarat Gindi.
De asemenea, in opinia lui Kfir Gindi, in prezent, orice produs lansat pe piata rezidentiala trebuie sa fie extrem de flexibil si sa ofere clientilor o varietate de optiuni.
„Un proiect rezidential lansat in prezent pe piata trebuie sa asculte mai mult decat in trecut de dorintele si nevoile clientilor. Spre exemplu, clientilor din Romania nu le place faptul ca majoritatea proiectelor rezidentiale noi le impune ce culoare sa aiba bucataria sau parchetul. Acum un produs trebuie sa fie la marimea potrivita, pretul potrivit, in cladirea cu facilitatile potrivite si din zona potrivita”, a mai spus managerul israelian.
„In urma unui studiu realizat de noi am sesizat ca potentialii cumparatori plaseaza preturile pe pozitia a doua, dupa solutiile de finantare ca importanta la achizitia unei locuinte. Daca as oferi un discount de 7%, nu s-ar vedea nici o diferenta in numarul de apartamente vandute, pentru ca, in prezent, clientii au nevoie de mai mult decat de un pret bun pentru a cumpara un apartament”, a adaugat Gindi.
„Nu cred ca scaderea preturilor este o modalitate de a face fata crizei. Majoritatea clientilor merg in birourile de vanzari fara a fi convinsi ca vor sa cumpere un apartamente. Ei trebuie sa fie convinsi acolo ca acum este cel mai bun moment sa faca o achizitie”, a conchis Gindi.
Gindi a dezvoltat complexe comerciale, cladiri de birouri sau cartiere rezidentiale in Israel, Ungaria, Elvetia.
In 2008, Gindi Group a inregistrat, la nivel global, venituri din vanzari din apartamente si terenuri de 33,26 milioane euro si un profit operational de 15,95 milioane euro.
Dezvoltatorul imobiliar Gindi Group, infiintat in 1970, a pornit si functioneaza ca o afacere a familiei Gindi, fiind listat pe bursa din Tel Aviv.