Transformarea City Mall in centru comercial de proximitate presupune, tehnic vorbind, inchirierea sau reinchirierea a 25% din suprafata.
[gallery:66]
Reprezentantii City Mall au anuntat repozitionarea centrului comercial chiar inainte de deschiderea mall-ului rival Sun Plaza, in februarie. Inaugurarea mall-ului de la Piata Sudului a determinat o crestere a competitiei in zona de sud a Capitalei, unde mai sunt prezente si mall-urile Grand Arena si City Mall, dar si parcul de retail Vitantis.
Ce ar putea presupune aceasta repozitionare pentru City Mall?
„Suntem dispusi la recompartimentari ale spatiilor interioare de la etajul 1, astfel incat sa marim suprafetele inchiriabile in detrimentul unor zone secundare”, spune Gheorghe.
Disponibilitatea unor suprafete mai mari in cadrul mall-ului nu este determinata de o cerere existenta in acest moment pentru astfel de suprafete, ci mai degraba de nevoia centrului comercial de a-si mari numarul de magazine ancora (suprafete de peste 1.000 mp – n.r.).
„City Mall mai are nevoie, in opinia noastra, de inca 2 sau chiar 3 magazine mari pentru a rezista in competitia existenta. In plus, oferta pentru tineret este scazuta si una dintre marile lipsuri din centrul comercial este un magazin mare de articole sportive”, mai spune Razvan Gheorghe, care adauga ca inca nu au inceput negocierile, insa au prezentat oferte care acum sunt analizate.
De ce chiriasi mai mari? Gheorghe a explicat ca operatorii mai mari de articole vestimentare si incaltaminte sport, spre exemplu, au o varietate mai mare de produse si preturi competitive. Practic acest tip de magazine aduc branduri de renume la preturi accesibile, „doua elemente esentiale in captarea interesului”.
Procesul de inchiriere in sine merge insa destul de lent, avand in vedere situatia actuala a pietei de retail. Astfel, Gheorghe estimeaza ca intreg procesul de repozitionare a City Mall va dura pana in primavara lui 2011.
„As merge pe diversificarea ofertei de mancare si petrecere a timpului liber si suntem in negocieri cu 3 operatori nu foarte mari pe zona de restaurante, iar cu unul dintre ei chiar am semnat de curand. Procesul este lent pentru ca Sun Plaza s-a deschis de curand, iar cum acesta este mall-ul dominant pentru zona, unii comercianti pe care am vrea sa-i aducem si in City Mall si sunt deja prezenti in Sun Plaza, acum asteapta sa vada mai intai cum vor evolua lucrurile acolo”, mai spune Razvan Gheorghe.
„Retailerii care solicita acum spatii comerciale se impart in doua categorii: cei care cauta spatii doar in centre comerciale dominante – si cu unii dintre acestia s-ar putea sa nu finalizam – si cei care vand marfa accesibila si ne tinem de capul lor sa le aratam ca avem o eforta competitiva si realista”, adauga Gheorghe.
City Mall este ocupat in prezent in proportie de 85%, insa Gheorghe sustine ca s-ar putea ca proprietarii sa fie de acord cu rezilierea contractelor pentru unii retaileri care au solicitat acest lucru.
„Un centru comercial mic-spre mediu trebuie sa se duca pe o anumita tema, nu are suprafata sa spuna ca vinde de toate. Sfatul pe care l-am dat noi este sa se duca spre zona de tineret accesibil din gama unor brand-uri Hervis sau Takko”, spune Gheorghe.
Chiar daca zona de sud s-a aglomerat dupa deschiderea Sun Plaza in acest an si a Grand Arena in 2009, City Mall nu a avut niciodata impactul pe care mall-uri ca Plaza Romania sau Bucuresti Mall le-au avut pe piata bucuresteana, iar procese de schimbare ale mix-ului de chiriasi au mai avut loc.
O scurta vedere de ansamblu? „Parerea mea este ca Sun Plaza va domina, cea mai buna amplasare o are City Mall, parerea mea despre Grand Arena este ca este prea mare, dar ca parterul s-ar putea sa functioneze”, considera Gheorghe, care mai spune ca amplasarea excelenta a City Mall a fost contracarata de faptul ca in mix-ul de chiriasi ai centrului comercial s-a mizat, anterior, pe comercianti romani, multi si mici.
„Nu au fost destul de multe branduri mari si proprietarii au dat dovada de o usoara lipsa de flexibilitate in anumite momente”, mai spune Gheorghe.