Studiul arata ca ultimii doi ani de criza au reorganizat lista de prioritati a celor interesati sa-si cumpere un apartament.
Prin intervievarea propriilor clienti in legatura cu zona in care doresc sa fie amplasata locuinta, Be Igloo (vanzator de aparamente noi) a concluzionat ca 45% dintre acestia solicita o oferta generala, la nivelul intregii Capitale.
Potrivit Be Igloo, in anii de dinaintea crizei majoritatea clientilor indicau direct cartierul sau cartierele in care doreau sa cumpere o locuinta si nu erau foarte atenti la preturi.
„Criza i-a obligat pe romanii care inca mai au bani pentru o locuinta sa fie mai precauti cand vine vorba cheltuirea acestora. Ei prefera sa se uite cu mare atentie la toata oferta de pe piata, chiar daca acest lucru intarzie procesul de achizitie, si sa cumpere acolo unde preturile sunt cele mai atragatoare, lasand zona pe planul doi”, a declarat Nimrod Zvik, managing partner Be Igloo.
In cazul celor care au drept criteriu principal de alegere a unei locuinte zona in care aceasta este amplasata, se indreapta cu preponderenta spre cartierele mai ieftine, dar aflate in apropierea centrului orasului.
Astfel, 30% dintre cumparatori isi doresc o locuinta in cartierul Titan, iar 13% in Militari.
Zonele cel mai putin cautate sunt Berceni, Drumul Taberei (din cauza lipsei liniei de metrou) si zona de nord a Capitalei (din cauza accesului greu si a preturilor piperate), pentru care opteaza mai putin de un procent dintre clientii interesati de o noua locuinta.
„Nu este deloc surprinzator faptul ca oamenii aleg zone precum Titan si Militari daca luam in considerare ca aici apartamentele cu 2 camere au preturi incepand de la 52.000 de euro, iar in celelalte zone preturile sunt aproape duble”, a explicat Zvik.
Dupa pret si suprafata, un alt punct important pe lista celor interesati sa cumpere un apartament se numara si aspecte legate de costurile de intretinere ale locuintei, sistemul de paza sau calitatea cladirii.
„Acum oamenii sunt mult mai atenti cand isi achizitioneaza un apartament. Nevoile clientilor au devenit mai complexe si cauta cat mai multe surse de informare, vizioneaza mai multe ansambluri rezidentiale, iar in final aleg pretul si conditiile cele mai avantajoase”, a adaugat Nimrod Zvik.
Studiul a fost realizat pe un esantion de peste 4.500 de persoane.
Infiintata in 2009 in vederea revanzarii locuintelor achizitionate de fondul de investitii norvegian Romania Invest, Be Igloo este unul dintre principalii vanzatori de apartamente noi din Bucuresti.