In 2007-2008, au fost anunatate spre lansare circa 90 de mall-uri cu o suprafata de 850.000 metri patrati, acestea avand termene de finalizare urmatorii ani.
„In prezent, in Romania exista circa 26 mp de spatii comerciale la 1.000 de locuitori, insa acesta valoare ar putea ajunge in circa 3 ani la 150 mp la 1.000 de locuitori, ceea ce va determina mai multe vanzari de portofoliu pe acest segment”, a spus Felicia Vasiu.
„Foarte multi dezvoltatori au intrat pe segmentul comercial al pietei imobiliare romanesti, pentru ca este unul cu potential, salariile din Romania crescand cu circa 20% anual, iar vanzarile pe retail cu 25% anual”, a precizat Andrei Vacaru, consultant senior al companiei de consultanta imobiliara Jones Lang Lasalle.
Potrivit consultantilor Cushman& Wakefield, anul trecut 54% din investitile pe piata imobiliara romaneasca, estimate la 1,74 mld. euro, au fost axate pe piata centrelor comerciale.
„Plusul existent pe piata de retail din Romania este diversitatea brandurilor. Daca in mall-urile din alte tari din regiune sunt doar branduri vest europene, in Romania gasim, pe langa acestea, si marci din regiune, din tari ca Grecia, spre exemplu”, a precizat Vacaru.