Volumetric a lansat joi seara primul sau proiect rezidential din Romania, in Brasov, o investitie totala, incluzand terenul, de circa 24 mil. euro.
Si restul de 60% din investitie? Dan Flesariu, directorul general al Volumetric Romania, companie la care detine si 5% din actiuni, spune ca se afla in negocieri avansate pentru o finantare, pe care acesta considera ca o vor primi cu siguranta.
Totusi, cum este motivata, din punct de vedere al business-ului, aceasta investitie, in conditiile in care consultantii imobiliari brasoveni contactati de DailyBusiness.ro spun ca tranzactiile cu locuinte noi din oras au fost extreme de rare in acest an, fapt cunoscut si investitorilor spanioli?
Potrivit lui Flesariu, mai multi factori obiectivi fac oportuna aceasta investitie acum: de la scaderea costurilor de constructie, la faptul ca proiectul este amplasat in apropiere de Centrul Civic al Brasovului, o zona in care nu exista alte proiecte noi si in care oferta de locuinte este in general restransa.
Pe de alta parte, aceasta perioada economica „nu va dura o vesnicie”, a declarat Jordi Sans. Flesariu sustine ideea acestuia si adauga ca in conditiile in care criza se va prelungi inca 2 ani, ceea ce este foarte putin probabil, va fi bine pentru companie sa aiba un proiect aproape finalizat la vanzare.
Totusi, Flesariu este mai optimist cu privire la revenirea economica a Romaniei si sustine ca lucrurile vor incepe sa-si revina din prima jumatate din 2010.
Totusi, in prezent, pe piata brasoveana, exista proiecte rezidentiale noi, in care o garsoniera are ca pret de plecare 25.000 euro, aproape jumatate din pretul de la care pleaca o garsoniera in proiectul Privilegio al Volumetric.
Motivul? Zona in care sunt construite, spun reprezentantii companiei Real Time, agentia imobiliara care va intermediia vanzarile. Oficialii agentiei spun ca motivul pentru care nu se fac multe tranzactii de locuinte noi in oras, nu este neaparat pretul, cat faptul ca multe din proiectele noi nu sunt concepute astfel incat sa fie pe gustul clientilor.
Potrivit reprezentantilor Real Time, acesta este si unul dintre motivele pentru care in Privilegio, proiect realizat tot de Volumetric, sunt peste 36 de tipuri de apartamente.
De asemenea, reprezentantii Volumetric spun ca isi asuma si posibilitatea ca pana la finalul anului sa nu vanda nici o locuinta, putand suporta costurile proiectului fara a avea nevoie sa se autofinanteze din incasari.
Cu ce vrea sa atraga clientii Volumetric? Prin modalitatea de plata – 15% avans si restul la finalizare – dar si printr-o prcatica de marketing mai neobisnuita: un card de fidelitate, prin care orice client al companiei primeste discount-uri la companiile partenere. Printre companiile partenere se numara si Mobexpert si Domo.
Volumetric vrea sa demareze in acest an si lucrarile preliminare de pregatire a terenului pentru un proiect rezidential din reteaua Privilegio, din Pitesti, aflata in faza de avize.
Investitia in acest proiect va fi usor mai mare decat in cel din Brasov, dar va fi impartita in 2 faze.
Volumetric este un grup de companii fondat in anii ’50 in Barcelona, ca o afacere in domeniul industriei textile. Acum,
activeaza in domenii ca dezvoltarea imobiliara, servicii financiare, industria alimentara sau constructii. Grupul are active de 300 mil. euro.
Compania, cu o cifra de afaceri de aproape 70 mil. euro anul trecut si un profit net de circa 11 mil. euro, a vandut 700 de apartamente in ultimii 4 ani in Spania si mai are la vanzare alte peste 700 de unitati locative in Spania si Polonia.
De asemenea, compania are inchiriate peste 60.000 mp de spatii industriale, 15.000 mp de spatii de birouri si retail si 176 de apartamente.
Proiectul rezidential Privilegio Brasov in cifre
156 de apartamente
1.500 mp de spatii comerciale
3.900 mp-suprafata terenurlui
24 mil. euro- valoarea totala a proiectului
36 de tipuri de apartamente.