„Am observat o apetenta mai mare pe piata pentru acest tip de constructii. Revine moda anilor 2003-2004, cand oamenii isi construiau pe cont propriu casele”, spune Dan Ioan Popp, presedintele Impact. (foto)
„Daca in 2007 si 2008 eram axati clar pe un segment de clienti, cei din clasa medie, criza ne-a invatat sa fim un „supermarket” care sa ofere produse pentru mai multe categorii de public”, spune Popp.
Cele 500 de loturi sunt scoase la vanzare cu preturi cuprinse intre 50 si 350 euro pe mp, in functie de pozitionare.
Carmen Sandulescu, directorul financiar al firmei, a spus pentru DailyBusiness.ro ca pentru acest an se asteapta ca 20% din cifra totala de afaceri sa fie acoperita de vanzarile de terenuri.
In aceeasi directie strategica se inscrie si un nou tip de oferta de vanzare de locuinte a companiei, denumita Do it yourself, in care compania vinde locuinte nefinisate, ceea ce presupune, potrivit lui Popp un pret cu circa 40% mai mic.
De asemenea, scaderea drastica a vanzarilor de locuinte de pe piata bucuresteana in 2009, situate potrivit Colliers undeva la circa 60%, pana la 1.300 de unitati in 35 de proiecte rezidentiale, a determinat compania sa inchirieze o parte din cladiri catre alti operatori, cum ar fi o scoala privata, care a inchiriat un bloc dintr-un proiect al Impact.
„Vizam parteneriate cu diversi operatori pentru valorificarea cladirilor sau terenurilor”, spun reprezentantii Impact.
Pe langa acest tip de parteneriate, compania a inceput sa tatoneze si piata fonduriloe europene. In acest sens, a depus un dosar de finantare, prin firma Milenium, unde Impact detine 45% din actiuni, prin care, daca va fi aprobat, va investi 10-11 mil. euro pentru a construi o cladire de birouri clasa B destinata IMM-urilor.