Costurile totale de ocupare a spatiilor logistice din Romania, inclusiv TVA, se ridica in prezent la 57,6 euro/mp/an.
Potrivit raportului, in urmatorii trei ani costurile de ocupare sunt susceptibile de a experimenta cea mai mare crestere de pe pietele afectate cel mai mult in timpul crizei economice, cum ar fi Barcelona si Madrid.
Cu toate acestea, costurile de ocupare in aceste piete, la sfarsitul perioadei de prognoza (2014) vor fi in continuare cu mult sub nivelurile inregistrate inainte de criza.
„Studiul nostru evidentiaza disparitatea enorma a costurilor de ocupare a spatiilor logistice in Europa in functie de costurile de inchiriere, impozitul pe proprietate si costurile administrative”, a declarat Rob Hall, seful diviziei DTZ CEMEA Logistics.
„Costurile de ocupare in orasele nordice precum Oslo, Helsinki si Stockholm sunt peste medie din cauza costurilor ridicate de constructie in climatul rece si a ofertei limitate de spatii logistice de clasa A. Acest lucru este in contrast cu Franta si Belgia si orase precum Bucuresti, Budapesta si Praga”, a explicat Rob Hall.
El a mai spus ca raportul DTZ compara, de asemenea, alte costuri semnificative ale afacerii, cum ar fi salariile si pretul motorinei in intreaga regiune.
„Analiza noastra arata ca unele dintre cele mai scumpe locatii din
punct de vedere al costurilor de ocupare, ofera costuri relativ competitive ale fortei de munca – un aspect demn de luat in calcul de catre ocupantii de spatii logistice din Europa care doresc sa obtina valoare maxima din punctele lor de lucru”, a specificat Rob Hall.
Raportul arata ca in ultimele 12 luni, activitatea chiriasilor din sectorul logistic s-a imbunatatit, marcand o revenire a cererii, in special pentru spatiul de distributie modern si flexibil.
Cresterea costurilor de ocupare va fi, totusi, una treptata si chiriasii vor putea sa profite de aceasta perioada de crestere lenta pentru a identifica oportunitati.
Extinderea comertului si a logisticii din Europa Centrala si de Est este probabil sa conduca la costuri ocupare mai mari in Praga, in timp ce Hamburg este piata germana cu cea mai rapida crestere.
„Perspectivele economice pentru piata logistica europeana sunt relativ favorabile, profilandu-se o crestere mai accelerata pentru segmentul de transport si logistica fata de aceea a PIB in urmatorii trei ani”, a declarat Magali Marton, seful diviziei DTZ CEMEA Research.
„Aceasta tendinta urmeaza scaderii drastice a comertului inregistrate in 2009. Principalele piete vor continua sa ofere valoare pentru ocupanti, intrucat cresterea prognozata va fi mica. Chiriile de pe aceste piete au tendinta de a creste incet, datorita usurintei de a livra spatii noi pentru a raspunde noii cereri”, a conchis Magali Marton.