Noua afacere, momentan un proiect pilot, presupune oferirea de consultanta imobiliara exclusiv pentru cumparatori. Practic, orice persoana care vrea sa cumpere o locuinta va putea avea un consultant imobiliar care nu face intermediere, adica nu reprezinta si proprietarii locuintelor care sunt scoase la vanzare, ca ii va prezenta toate optiunile dintr-o anumita zona.
Serviciul nu este nou pe piata, mai multe agentii imobiliare locale oferind si servicii de reprezentare. Un exemplu este Century 21, care delimiteaza foarte clar in cadrul companiei serviciile de intermediere fara de cele de reprezentare. Totusi, business-ul lui Malos este primul care se ocupa exclusiv de reprezentarea clientilor.
Cum functioneaza serviciul?
Un consultant analizeaza impreuna cu fiecare client un set de criterii personale pentru alegerea locuintei dorite (zona, puncte de interes, tip imobil, etaj, suprafata, confort, impartire, buget) pe baza carora, sunt selectate toate ofertele disponibile in piata.
Monitorizarea ofertelor se realizeaza cu ajutorul unor aplicatii software care filtreaza ofertele provenite de la proprietari.
Dupa o selectie initiala a ofertelor, clientul decide ce proprietati urmeaza a fi vizionate de catre reprezentantii Home Buying Services in locul sau. In urma vizionarilor, informatiile complete, fotografiile si pozisionarea pe harta vor fi disponibile in cadrul unei pagini personalizate pentru fiecare cumparator.
Compania va pune la dispozitia clientilor date complete despre proprietatile vizionate de catre reprezentantii serviciului, cumparatorul poate alege exact proprietatile de care este interesat si pe care doreste sa le vizioneze personal.
Serviciul Malos-Home Buying Services, malos-hbs.ro, are in prezent 5 angajati. Iar cumparatorul trebuie sa plateasca agentilor care il ajuta sa cumpere casa un tarif fix de aproape 1.000 euro.
Legat de aceasta suma, Malos spune ca este „competitiva”. „In mod normal o agentie care aplica comision ambelor parti ar fi perceput un comision de 4-5 % din valoarea tranzactiei”.