Achizitia urmeaza a fi cea mai mare tranzactie imobiliara din Asia si vine pe fondul cresterii concurentei pe piata imobiliara in Japonia.
Piata hoteliera nipona, evaluata, daca se iau in considerare vanzarile, la aproximativ 1.000 de miliarde yeni (622,97 miliarde euro), atrage tot mai multi turisti datorita dezvoltarii sectorului turistic si a scaderii costurilor pentru imprumuturi, pentru care se practica rate mici ale dobanzii
Avand in vedere ca piata cladirilor de birouri devine din ce in ce mai dificila si concurenta se intensifica, hotelurile si alte active operationale, precum depozitele sau spitalele au devenit tinte pentru investitorii imobiliari ce doresc sa obtina profit.
Conform acestui acord, ANA va vinde participatia detinuta din ANA PropertyManagement Co. Ltd., ANA Hotel Management Co. Ltd. si 13 companii hoteliere subsidiare, incepand cu data de 1 iunie 2007.
Valoarea totala a proprietatilor grupului nipon ANA se ridica la peste 150 de miliarde de yeni (93,4 miliarde euro). Compania incearca sa reduca datoriile si planuieste sa achizitioneze mai multe avioane pentru compania sa aeriana.
Morgan Stanley a creat in cursul acestui an un fond global de investitii imobiliare evaluat la 8 miliarde dolari (5,94 miliarde euro), aproape 40% din acest fond urmand a fi localizat in Japonia.
ANA si alte grupuri nipone vand hoteluri, terenuri de golf si statiuni montane de schi care au fost achizitionate in perioada anilor 1980, cand piata imobiliara era in crestere, pentru a se concentra pe activitatea de baza iar investitorii imobiliari sunt foarte interesati de aceste active pentru a le majora rentabilitatea si pentru a obtine profit.
Firmele Jones Lang LaSalle Inc. si Nomura Holdings Inc. au oferit consultanta financiara grupului nipon pentru aceasta tranzactie.