Din totalul
lucrarilor, reconversiile si extinderile pentru imbunatatirea mixului
de chiriasi reprezinta 40% din valoarea investitiilor necesare unui
centru comercial.
„Face-lift-ul
interior si exterior face in general parte din ciclul normal de viata
al mall-urilor in orice piata. Insa centrele comerciale existente din
Romania trebuie sa faca mai mult si sa investeasca in modificari
functionale care sa imbunatateasca mixul de chiriasi pentru a
capitaliza oportunitatile si tendintele consumatorilor sau pur si
simplu pentru a supravietui”, declara Tudor Popp, managing partener
Immpuls Real Estate Solutions.
„Facilitatile de
entertainment si petrecere a timpului liber sunt elementele cheie ale
mall-ul social. Vom vedea in perioada urmatoare completarea zonelor
de food court cu casual dining si cresterea tipului si a calitatii
ofertei de entertainment.
Concomitent, proprietarii de mall-uri
trebuie sa valorifice piata de cinema, care, desi in crestere cu 14%
anul trecut, are inca o rata de penetrare scazuta de 0,45, in
comparatie cu alte piete, unde raportul dintre bilelete vandute si
populatia totala este de 0,9 (Polonia), 1,1 (Cehia), 1,8 (Austria) si
3 (Franta)”, completeaza Popp.
Proiectele de
modernizare includ operatiuni de face-lift (imbunatatirea esteticii
prin materiale si design – care necesita in medie 30% din
investitiile totale), reconversii functionale si extinderi (cu o
pondere de 40% din costuri), precum si upgrade tehnic, pentru a
respecta cerintele retailerilor internationali sau nevoia de
eficientizare a costurilor (imbunatatiri care reprezinta aproximativ
30% din investitiile de modernizare).
Immpuls este o
companie specializata in consultanta, proiectare si project
management pentru dezvoltatori, investitori si chiriasi. Compania a
fost fondata in 2006, cu actionariat roman si german si este parte
din Luxemburger Team Group, o echipa internationala multidisciplinara
formata din arhitecti, ingineri si economisti, care a derulat
proiecte de dezvoltare sau reabilitare in Europa si in Romania
(Petrom City, Millennium Tower, Fraport, IRIS Mall).
Citeste si
Intre „oraselul luxului” si parfumul pravaliei de cartier: Frenezia mall-urilor incepe sa paleasca?
Mall-urile se adapteaza vremurilor. Cum se va schimba mixul chiriasilor in urmatorii ani
Mall-urile din Romania, la a treia generatie. Incursiune in trecut si in viitor