De asemenea, 71,5% dintre romani
considera ca e perioada total nepotrivita pentru achizitionarea unei
masini, se arata intr-un studiu realizat de Bucharest Forum, prin
compania de cercetare de piata Reveal Marketing Research, raport
intitulat ConfidenceIndex.
ConfidenceIndex este un raport complex
ce masoara gradul actual de incredere a romanilor si asteptarile lor
cu privire la situatia economica, conditiile actuale de angajare pe
piata muncii si situatia economica a gospodariei proprii. Este
totodata un raport lunar, ce are la baza o analiza a indicatorilor
mentionati anterior si ofera suplimentar informatii despre perceptia,
atitudinea si intentia viitoare de achizitie a consumatorilor in
diferite domenii de piata.
ConfidenceIndex arata ca doar 12,1%
dintre romani considera urmatoarele 3 luni ca fiind propice
cumpararii unei case. In ceea ce priveste achizitia unei masini, un
procent si mai mic, de doar 7,9% dintre consumatori ar intreprinde
acest lucru. Studiul mai arata ca acesti potentiali cumparatori s-ar
orienta catre o masina second-hand.
“[b]Romanii au devenit mai
responsabili si sunt mai reticenti[/b] in a
face o investitie majora, cum ar fi achizitia unei locuinte sau a
unei masini. Chiar si atunci cand considera oportun sa cumpere un
automobil, poate fi observata aceeasi tendinta din ultimii ani, de
orientare a deciziei catre o masina la mana a doua””, a declarat
Marius Luican, general manager Reveal Marketing Research.
Situatia sta insa altfel in ceea ce
priveste [b]achizitia bunurilor de larg consum[/b] pentru gospodarie.
in acest caz, romanii considera in procent destul de ridicat (40,8%)
ca urmatoarele 3 luni ca o perioada oportuna cumparaturilor. In topul
preferintelor consumatorilor sunt obiecte ca laptop (13,9%), frigider
(12,2%) sau masina de spalat (12,6%).
Acelasi studiu releva si o atitudine de
reticenta a consumatorilor in ceea ce priveste intentia de a pleca in
[b]vacanta[/b]: doar 2 din 10 romani au mentionat ca isi fac planuri
in acest sens pentru urmatoarele 3 luni, alegand destinatii turistice
din tara. Mijlocul de transport ales in mod preponderant este
automobilul personal.
ConfidenceIndex este realizat prin
metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviews). Colectarea
datelor s-a realizat in perioada 29 – 31 octombrie, pe un esantion
de 1.200 persoane, femei si barbati, cu varsta de peste 18 ani,
esantion reprezentativ la nivel national pentru mediul urban si
rural. Studiul se va desfasura lunar, totalizand 14.400 de
respondenti anual. Marja de eroare calculata este de +/- 2,84.
Reveal Marketing Research este o
agentie de cercetare full-service, prezenta pe piata romaneasca din
anul 2005, membra a ESOMAR, care realizeaza studii de piata
calitative si cantitative.