„Big box-urile vor continua sa fie lideri in expansiunea retailerului modern. Intrucat acestea si-au mentinut planurile de achizitionare de terenuri pe parcursul perioadei de criza, in urmatorii doi ani ne asteptam ca numarul box-urilor dezvoltate in tara sa creasca, mai ales pe domeniul alimentar”, au spus reprezentantii Colliers.
Pe de alta parte, pe segmentul centrelor comerciale situatia nu a fost la fel de buna in primul semestru, cand au fost deschise doar doua proiecte comerciale: Sun Plaza (80.000 mp) in Bucuresti si Atrium (29.500 mp) in Arad.
Pe termen scurt, volumul livrarilor de centre comerciale va ramane scazut. In a doua jumatate a anului se vor finaliza doar trei proiecte: Gold Plaza dezvoltat de Futureal la Baia Mare, un parc comercial dezvoltat de Belrom la Drobeta Turnu Severin si magazinul Cocor din Bucuresti.
„Cu toate ca exista numeroase proiecte de centre comerciale care sunt promovate activ in piata, materializarea acestora pe termen scurt este improbabila din cauza accesului dificil la finantare. Pana cand bancile nu vor relaxa conditiile de finantare si nu vor deveni mai receptive in acordarea creditelor, dezvoltatorii vor intampina dificultati in demararea constructiei proiectelor lor”, au subliniat reprezentantii Colliers.
Chiriile au ramas in intervalul 60 – 80 euro/mp pentru centrele din Bucuresti.
In ceea ce priveste arterele stradale, s-a remarcat expansiunea sustinuta a bacaniilor Mic.Ro, care anunta deschiderea a peste 300 de unitati in Bucuresti pana in aprilie 2011.
„Estimam o revenire a cererii si deschideri de noi magazine pe segmentul brandurilor de lux in zona Calea Victoriei”, au mai spus reprezentantii Colliers.