Nu doar bugetul mall-ului va ramane aproape neschimbat, ci si reteta de marketing, care va acontinua sa puna accent pe evenimente si concursuri cu premii.
Competitia a crescut extrem de mult anul trecut, dupa inaugurarea AFI Palace Cotroceni, situat in apropiere de Plaza Romania si Liberty Center. Mall-ul AFI Palace Cotroceni a inregistrat in week-end-ul lansarii circa 100.000 de vizitatori pe zi, dublu fata de asteptarile proprietarului.
Pana in toamna lui 2009, mall-ul Liberty Center a inregistrat un trafic zilnic cu circa 50% mai mic decat cel estimat la lansare. Totusi, numarul vizitatorilor a inceput sa creasca in toamna, iar pe perioada campaniei de sarbatori, acesta a fost cu circa 25% mai mare decat in octombrie.
„Am inregistrat si recorduri de trafic in zilele cu evenimente, cum a fost 1 decembrie, cand am avut 30.000 de vizitatori”, a spus Barbu. In aceasta perioada, in cadrul mall-ului au avut loc mai multe concerte si au fost acordate premii de circa 40.000 euro la tombole si concursuri.
Ca strategie de marketing, reprezentantii Liberty Center vor miza in 2010 tot pe evenimente si concursuri.
Concursurile interactive cu premii au inceput sa devina un trend in cadrul mall-urilor din Romania in 2009. Reprezentantii mall-urilor organizand din ce in ce mai multe evenimente orientate spre consum, cum ar fi tombolele.
Cadoul preferat in tombolele organizate de mall-urile din Capitala pare a fi autoturismul.
Spre exemplu, in centrul comercial Vitantis din Capitala s-a organizat o campanie de 80.000 euro in cadrul careia s-au oferit peste 20.000 premii, printre care si un autoturism, in luna septembrie 2009.
De asemenea, si in cadrul campaniei de sarbatori din Liberty s-au oferit cadou in cadrul unei tombole 3 autoturisme.