Actionarii au decis sa vanda toate activele companiei, astfel ca, in afara de Cocor, mai multe cladiri din centrul Bucurestiului (Bulevardul Unirii nr.27 si Splaiul Independentei nr.1), au fost scoase la vanzare, la preturi situate intre 2.500 euro/mp si 18.000 euro/mp.
In plus, s-au scos la vanzare alte patru spatii din Stefan cel Mare nr.33, Foisorul de Foc nr.1 si Bulevardul Unirii, nr. 21, 23, la preturi de vanzare de 756.000 euro, 378.000 euro, 540.000 euro, respectiv 729.000 euro.
“Se aproba strategia de restructurare a societatii propusa
de Consiliul de Administratie, in sensul valorificarii de active in conditii
avantajoase pentru societate, in scopul rambursarii totale sau partiale a
creditului sau refinantarea partiala sau totala prin sistemul bancar,
institutii financiare sau in orice alt mod, inclusiv emisiunea de obligatiuni,
sau renegocierea cu BCR a creditului”, se arata in comunicatul BVB.
BCR mai are de recuperat de la Cocor peste 17,7 milioane de euro.
Pretul poate scadea la jumatate
Fata de pretul propus, presedintele consiliului de
administratie va putea vinde, cu aprobarea consiliului, la un pret care sa nu
fie sub 50% din valoarea propusa, de 50 de milioane de euro. Orice reducere de
pret sub 50% se poate face doar cu hotararea Adunarii Generale a Actionarilor, spune
comunicatul.
Recent, firma Mitre Building Construction, antreprenorul general al lucrarilor de modernizare si consolidare a magazinului Cocor, a cerut insolventa companiei, motivand facturi neplatite de aproape 120.000 de lei.
Concomitent cu aceasta cerere, in iunie, retailerul de imbracaminte Terranova a anuntat ca va deschide un magazin de 1.080 metri patrati in Cocor.
Anterior, in luna mai, oficialii Cocor au anuntat in mai o noua strategie de modernizare a mall-ului, prin crearea unei zone de divertisment de 3.000 de metri patrati la etajul 5 al magazinului, in care urma sa se regaseasca 5 sali de cinema multiplex, sali de bowling, biliard, loc de joaca si food court.
In plus, Cocor mai promitea atunci o imbogatire a mixului de retaileri si servicii adaptate zonei.
Pentru amortizarea investitiei din renovare, magazinul se baza in mare parte pe veniturile din publicitate. Cocor Media Channel, fatada media a magazinului, a
raportat in 2011 o cifra de afaceri de 1,4 milioane euro in urma vanzarii de spatiu
publicitar outdoor.
Cocor Media Channel este singurul suport
outdoor din tara dotat cu traffic counter.
Magazinul Cocor s-a redeschis in octombrie 2010, in urma unei investitii de 24,5 milioane euro si are o suprafata comerciala de 10.000 metri patrati.
Potrivit ultimelor informatii, fondul de investitii Broadhurst
are 13,32% din titluri, SIF Transilvania detine 10,24% din actiuni, iar
SIF Muntenia are 10%. In actionariat se mai regasesc Daniel Stoica
(14,66%) si Liviu Ursan (14,83%).