Barbulescu a explicat ca situatia este determinata in principal de o chestiune birocratica, primaria neeliberand inca avizele necesare instalarii unor semne de circulatie pe strada Baratiei, de unde se face intrarea in parcarea centrului comercial.
„Noi am mizat pe traficul auto din zona cand am facut estimarile de vizitatori, iar situatia acelei strazi ingreuneaza accesul. Trebuie sa instalam un semn de „sens unic” si unul cu „parcarea interzisa””, spune Barbulescu.
Oficialii Cocor estimau inca inainte de redeschiderea magazinului ca numarul mediu de vizitatori din timpul saptamanii va scadea fata de perioada dinaintea modernizarii, la jumatate, pana la 10.000, pe fondul crizei, dar si a concurentei puternice a magazinului Unirea.
Totusi, estimarile acestora nu au fost atinse decat in primele saptamani, apoi numarul vizitatorilor a scazut pana la 5.000 de persoane zilnic.
Magazinul Cocor, redeschis la inceputul lunii octombrie, deja incepe se sa schimbe, reprezentantii centrului comercial inlocuind 2 retaileri care aveau vanzari slabe si urmand sa aiba aceasta abordare si fata de alti chiriasi daca au vanzari slabe pe viitor.
„Aveam o lista de asteptare pentru cei 1.500 de metri patrati din incinta Cocor Store, care inca nu au fost inaugurati, asa ca am inlocuit retailerii cu vanzari slabe cu unele din aceste companii”, a explicat Barbulescu, care a adaugat ca si pe viitor magazinul va aborda acceasi strategie fata de retailerii care nu reusesc sa vanda. Totusi, pana in prezent numarul chiriasilor inlocuiti ramane unul nesemnificativ, doar doi retaileri parasind centrul comercial.
Pe langa schimbarile de chiriasi efectuate pe considerente financiare, compania a inclus in urma cu o saptamana in incinta centrului comercial, pe panourile de la etajele 3,4 si 5, sistemul Kinect, un dispozitiv Microsoft care se conecteaza la consola Xbox si permite controlul exclusiv prin miscari si comenzi vocale.
De asemenea, in incinta Cocor se vor deschide in curand si un restaurant si un club.
Initial, pentru consolidarea si modernizarea magazinului a fost estimata o investitie de 29 milioane de euro, insa datorita discounturilor „de criza”, aceasta s-a situat la nivelul de 24,5 mil. euro, potrivit lui Barbulescu.
Oficialii Cocor asteapta venituri de 4 mil. euro pe an din chirii in cadrul Cocor Store.
Pe piata centrelor comerciale moderne mai activeaza si Sun Plaza si Cotroceni Park, cele mai mari mall-uri din Romania, fiecare cu o suprafata de circa 80.000 mp.