Cel mai scump mall inaugurat de la inceputul anului, printr-o investitie de 187 milioane euro, este Grand Arena din Berceni, inca nefinalizat integral. Deschis pe 25 martie de firma belgiana EuroInvest Intermed, acesta cuprinde 180 de magazine, din care functioneaza 80.
In cazul Militari Shopping Center, parte integranta dintr-un parc de retail, care cuprinde un magazin Domo, unul Praktiker si un hypermarket Auchan, aproape toate cele 60 de magazine vor fi deschise in ziua inaugurarii, pe 2 aprilie.
Militari Shopping Center reprezinta o investitie de 75 milioane euro. Proprietarul proiectului este Atrium European Real Estate.
Tot la inceputul acestui an, pe 5 martie, s-a inaugurat si extinderea Plaza Romania, mall detinut de Anchor Grup. Extinderea cuprinde 30 de noi magazine si a presupus o investitie de 10 milioane euro.
La inceputul lui februarie, a fost deschis si mall-ul Iris Shopping Center din Titan, aflat in proprietatea fondului de investitii german DEGI. Mall-ul din Titan face parte de asemenea dintr-o schema de retail care include un hypermarket Auchan cu galerie comerciala.
Estimari de vizitatori
Reprezentantii EuroInvest Intermed sunt cei mai optimisti in ceea ce priveste estimarile asupra numarului mediu de vizitatori zilnici inregistrati, mizand pe circa 25.000 de persoane. Pana acum, estimarile au fost depasite, astfel ca in primele 5 zile de la deschidere, au trecut pragul unitatii aproximativ 50.000 de persoane zilnic.
Totusi, in cazul Grand Arena, trebuie precizat faptul ca in calculul traficului a intrat si numarul de vizitatori ai hipermarketului Carrefour, aflat in incinta mall-ului.
Iris Shopping Center si Militari Shopping Center mizeaza pe un trafic de circa 10.000 de vizitatori zilnic, incluzand strict vizitatorii din centrul comercial.
Traficul din Plaza Romania se situeaza la circa 30.000-35.000 de persoane zilnic. Oficialii dezvoltatorului nu au facut estimari referitoare la o eventuala crestere a numarului de vizitatori, ca urmare a inaugurarii extinderii.