BSR spune ca ar putea avea sorti de izbanda in acest caz numai daca toate partile implicate vor ajunge la o intelegere in maxim 2 saptamani.
„Solutia pe care o vede, in acest moment, BSR, care a mai mediat astfel de conflicte in alte tari, este ca toti cumparatorii sa se puna de acord si sa renunte la penalitati, astfel incat celelalte proceduri sa poata fi urmate: sa se ia creditul de la Piraeus Bank si sa se continue lucrarile”, spun reprezentantii managerului de proiect.
Potrivit reprezentantilor dezvoltatorului, noul termen de livrare este luna mai 2010 pentru cladirea T3 si decembrie 2010 pentru T4. Pentru clientii din T4, va urma o licitatie prin care sa se angajeze constructorul general, in maxim 60 de zile din momentul in care banca semneaza noul contract de credit cu Eurohabitat.
O parte dintre clientii de la Planorama care au semnat cu dezvoltatorul contracte de reziliere deja si-au primit banii inapoi. Insa, daca mai multi clienti ar cere anularea contractelor, compania ar intra in insolventa, proiectul nu ar mai fi terminat, iar riscul cumparatorilor – sa nu-si mai recupereze niciodata banii de la o companie intrata in insolventa – este foarte mare, mai spun cei de la BSR.
„In principiu, daca ar trebui platite penalitatile clientilor, imprumutul obtinut ar fi, din start, insuficient. Imprumutul acordat de banca are in vedere continuarea lucrarilor, nu plata unor penalitati acumulate independent de activitatea si vointa sa. Doar in acest mod contractul cu Piraeus ar fi logic si valid”, a declarat Joseph Etstein, managing director BSR Europe.
Recent, mai mult de 300 de cumparatori din cadrul ansamblului rezidential Planorama s-au revoltat la o conferinta organizata de dezvoltatorul proiectului deoarece asteapta mai bine de 2 ani livrarea apartamentelor sau, dupa caz, returnarea sumei de bani platita la semnarea contractelor.