In timp ce se tineau discursurile oficiale, unii retailerii
isi fotografiau echipele, foarte putini erau inca intr-un mini santier, iar cea
mai mare parte a magazinelor marilor branduri erau impecabile si “aparate” la
intrare de paznici imbracati elegant.
Unii chiar au inceput sa vanda.
90% din
retaileri si-au deschis magazine la inaugurarea mall-ului, insa printre putinii
care au inaugurarea programata mai tarziu se numara nume mari, ca Cinema City,
H&M sau Peek&Cloppenburg.
Immofinanz se asteapta la venituri din chirii de 6 milioane
de euro pe an in acest proiect.
Totusi, oficialii Krammer&Wagner, compania care a
inchiriat spatiile din acest proiect spun perspectivele sunt optimiste, avand
in ca puterea de cumparare din Constanta este una dintre cele mai mari din
tara.
Competitia este in acelasi timp destul de puternica in oras
existand atat centrul comercial TOM, cat si City Park. Unul dintre avantajele
Maritimo este faptul ca are o zona de entertainement, care cuprinde si un
cinematograf, dar si faptul ca peste 80% din numele din centrul comercial sunt
noi intrari pe piata locala.
Pana la a discuta insa de vanzari, retailerii din centrul
comercial erau zambitori, multumiti ca au magazinele gata si incantati de Radu
Mazare, care nu a pierdut nicio ocazie sa se fotografieze cu toti angajatii sau
proprietarii de magazine care ii ieseau in cale, mai ales ca multi dintre acestia erau postati la intrarea unitatilor ca sa vada „alaiul” oficial la turul centrului comercial.
Mall-urile pline la deschidere par a fi o regula anul
acesta, aceeasi situatie intalnindu-se si la Galleria Arad, centrul comercial
deschis pe 6 octombrie de GTC. Ca de obicei primele zile de la inaugurare sunt
o sarbatoare, cu multi vizitatori si zambete.
Insa, dupa cum spunea seful GTC, Shimon
Gallon, la deschiderea din Arad, “adevaratul test nu se da acum, ci peste cateva luni, cand vom vedea
daca vizitatorii intra in mall doar pentru caldura sau chiar cumpara”.