Pe de alta parte, avand in vedere ca pe piata exista proiecte care au vandut sub 15 locuinte de la inceputul anului, nivelul de vanzari al Cosmopolis in 2009 poate fi considerat unul bun.
„In acest moment, Cosmopolis se confrunta cu o scadere a nivelului vanzarilor, dar lucrarile de constructie si livrarea apartamentelor continua conform planului, de aceea nu putem spune ca am fost afectati intr-o mare masura de actuala situatie din piata. Nu vom amana urmatoarele faze ale proiectului”, au spus reprezentantii companiei.
O scadere a vanzarilor pe piata rezidentiala a locuintelor noi s-a simtit inca din primavara anului trecut, insa aceasta scadere s-a accentuat in toamna, cand bancile au inasprit conditiile de creditare atat pentru companii, cat si pentru clientii finali. Un alt factor care a determinat scaderea majora a vanzarilor este plecarea investitorilor de pe piata, ca urmare a situatiei economice, in Capitala mai mult de 50% din totalul locuintelor cumparate anual fiind achizitionate de investitori.
Desi situatia vanzarilor este afectata de criza, reprezentantii Cosmopolis spera ca din toamna efectele programului Prima Casa sa influenteze piata.
„In general, vara este o perioada slaba pentru vanzarile rezidentiale, insa actuala situatie economica a inrautatit-o. Cu toate acestea suntem optimisti pentru perioada toamnei, avem incredere ca programul „Prima Casa” va influenta piata intr-un mod pozitiv”, considera oficialii companiei, care au inceput sa promoveze si cateva apartamente din faza 2 a proiectului, pentru programul Prima Casa. „Am avut cereri, dar pana in prezent nu am finalizat nici un contract”.
In ceea ce priveste dificultatile investitorilor care au achizitionat locuinte in proiect, oficialii Opus admit ca s-au confruntat cu cateva intarzieri la plati, dar considera ca sunt intr-o situatie mult mai buna decat alti dezvoltatori de pe piata.
Dezvoltatorul nu a modificat preturile de lista ale proiectului, insa a lansat mai multe promotii.
In ceea ce priveste promovarea, reprezentantii companiei orienteaza bugetul de marketing catre un mix care va presupune mai mult PR, BTL si marketing direct.
„Pentru perioada urmatoare pregatim o campanie pe canale precum internet, presa scrisa si proiecte ce vor implica activitatile de vanzari directe. Dupa aproape un an si jumatate de campanii intense unde s-au cheltuit bugete foarte mari, brand awarness-ul si vanzarile au ajuns la nivelul dorit, ba chiar mai bine de atat. In 2009 ne concentram mai mult pe vanzari directe si conservare, fara a investi in campanii media agresive, astfel ca bugetul a fost recalculat luand in considerare acesti factori. Acesta va fi directionat catre un mix de marketing ce va implica mai mult PR , activitati BTL (Below The Line) si marketing direct”, au mai spus reprezentantii companiei.
De la lansarea proiectului, pana la finalul lui 2008, Opus a investit in comunicarea Cosmopolis 2,5 mil. euro.
Proiectul este construit in zona Stefanesti-Tunari din apropierea Capitalei, urmand sa fie finalizat pana in 2014, in 7 faze de constructie. Complexul se va desfasura pe o suprafata totala de 100 de hectare.
Acesta va oferi, pe langa 6.000 de locuinte – in apartamente si vile – cladiri de birouri, locuri de joaca pentru copii si spatii comerciale, un hotel, un spital, o scoala si o biserica.
Prima faza a proiectului Cosmopolis este in proces de livrare. „Din estimarile noastre, vom finaliza livrarile spre sfarsitul lunii septembrie din acest an”, au spus reprezentantii companiei.
A doua faza a proiectului Cosmopolis este in prezent construita in proportie de 50%. O parte din cladirile ce apartin de faza a doua vor fi livrate inca din acest an, toate unitatile din respectiva faza a proiectului urmand sa fie livrate clientilor in septembrie 2010.
Opus Project&Development este parte a grupului de companii Buyukhanli Group, care activeaza in domeniul constructiilor .
Prezent inca din 1953 pe piata din Turcia, grupul are experienta in zona proiectelor rezidentiale, comerciale si hoteliere din Turcia.