Proiectul Baneasa se dezvolta pe o suprafata totala de 221 hectare (1% din suprafata Bucurestiului) si cuprinde 3 zone, una rezidentiala, una de birouri si una comerciala. Constructia proiectului a demarat in anul 2000 si va mai dura aproximativ 5 ani.
In cadrul zonei rezidentiale, vor fi construite circa 5.000 de locuinte. Prima faza din Baneasa Rezidential a fost vanduta in proportie de 100% in ianuarie 2008.
Din totalul de 227 de apartamente din prima faza, 51 au fost finalizate si predate la cheie proprietarilor in luna iulie 2007, iar restul de 176 de apartamente sunt in curs de livrare.
„Cea de-a a doua faza consta in constructia a 600 de unitati locative, va fi demarata in aceasta primavara si se adreseaza unui segment de consumatori proveniti din top si middle management, cu un venit minim de 2.500 euro pe familie, in varsta de 25-45 ani, in majoritate familii cu copii”, a precizat Michael Lloyd.
In momentul de fata, in Baneasa Business & Technology Park, respectiv parcul de afaceri din cadrul proiectului, s-au construit doua cladiri de birouri clasa A+ care ofera 26.000 metri patrati utili.
Aceasta prima faza, a insemnat o investitie de aproape 40 milioane de euro din totalul de 250 milioane de euro planificate pentru intregul parc de afaceri, care va avea o suprafata de 160.000 mp, a precizat Lloyd.
Ambele cladiri sunt in momentul de fata inchiriate de peste 30 de chiriasi. Printre ei sunt firme precum Unilever, DuPont, BMW, Adidas, F. Zanti Com si Moeller Electric.
Zona Comerciala Baneasa acopera o suprafata de peste 450.000 mp si cuprinde spatii de vanzare ale unor firme ca IKEA, Metro, Carrefour, Feeria, Mobexpert si Bricostore, dar si un centrul comercial, Baneasa Shopping City, care se va dechide oficial pe data de 18 aprilie si reprezinta o investitie estimata la 150 milioane de euro.
In momentul de fata, Baneasa Shopping City este inchiriat 100%, iar mai mult de 50% din suprafata inchiriata a viitorului mall va fi ocupata de branduri multinationale new entry pe piata de retail din Romania.