„Odata cu reluarea finantarilor pentru centre comerciale, piata de retail va incepe incet, incet sa isi revina si vom asista la o strategie coerenta de dezvoltare a retailului. In orice caz pentru 2011 nu ne asteptam la o revenire a investitiilor importante in dezvoltarile de retail”, a declarat Andrei Birsan, directorul departamentului Retail Centre Comerciale, Cushman & Wakefield.
Birsan a mentionat ca datorita faptului ca in viitorul apropiat livrarile de centre comerciale noi vor fi foarte reduse, pentru a-si putea derula planul lor de expansiune, marii retaileri se vor orienta catre centrele comerciale „premium”.
„Datorita faptului ca acestia opereaza pe suprafete mari vom asista la modificari ale mixului de chiriasi existenti, in sensul ca cei care nu performeaza si nu vor reusi sa isi achite obligatiile contractuale, vor fi inlocuiti”, a adaugat Birsan.
In ceea ce priveste spatiile stradale, Valentin Manu, directorul departamentului „High Streets Retail” a declarat ca in 2011 in Romania, spatiile stradale din zonele comerciale importante vor fi in continuare cautate.
In schimb locatiile comerciale din zonele secundare vor ramane in mare parte neocupate, estimeaza Manu.
„In cursului anului urmator vom asista la continuarea procesului de optimizare a retelelor de magazine ale retailelilor din toate sectoarele”, a mai spus Valentin Manu.
Noul raport emis de Cushman & Wakefield: European Retail – 10 Key Drivers for 2011 , lansat la Cannes, analizeaza principalii 10 factori de impact atat pozitiv cat si negativ in comertul de retail dar si in piata proprietatilor de retail din anul viitor la nivel European.