Cei mai
multi cumpara insa si imbracaminte si incaltaminte, „varfurile”
pe acest segment inregistrandu-se la confectii in Sibiu (40% dintre
vizitatorii centrului comercial inclus in studiu) si Suceava (circa
37% dintre vizitatorii Shopping City Suceava).
Cosmeticele si
produsele de intretinere se afla pe locul al treilea in topul
articolelor cumparate, cele mai mari procente in acest sens fiind
inregistrate la cumparatorii din parcurile comerciale Argo din Iasi
(29%) si Sibiu (23%).
Produsele IT si
electronicele au cel mai mare succes in Sibiu si Suceava, fiind
achizitionate de circa 13% dintre cumparatorii din fiecare dintre
centrele comerciale Argo respective.
Studiul a fost
realizat de catre DTZ Echinox, prin intervievarea unui esantion de
2.400 de persoane in orasele in care Argo detine parcuri comerciale:
Sibiu, Suceava, Oradea si Iasi.
Majoritatea persoanelor au vizitat
parcurile comerciale cu scopul firesc de a-si face cumparaturile, dar
studiul arata ca multi au avut drept obiectiv inclusiv compararea sau
verificarea preturilor produselor, cele mai mari procente in acest
sens fiind inregistrate in Sibiu (15,2% dintre vizitatori) si Suceava
(cca 10%).
Mesajele promotionale si ofertele
speciale au atras in centrele comerciale cca 13% dintre vizitatorii
Shopping City Sibiu, 10,2% dintre cumparatorii din Era Shopping Park
Iasi, 8,5% dintre vizitatorii Shopping City Suceava si 5,8% dintre
oradenii care au intrat in Era Shopping Park Oradea.
Circa 19,5% dintre
vizitatorii Shopping City Sibiu si aproape o treime dintre clientii
Shopping City Suceava au vizitat centrele respective inclusiv pentru
a se relaxa si a se bucura de facilitatile oferite pentru petrecerea
timpului liber.
„Parcurile
comerciale nu mai constituie demult doar o locatie in care oamenii
isi fac cumparaturile, asa incat rolul centrelor in ceea ce priveste
relaxarea si distractia este in mod firesc confirmat de acest studiu.
De asemenea, conform cercetarii, campaniile de discounturi,
concertele si targurile tematice sunt pe primele locuri in topul
actiunilor pe care si le doresc vizitatorii si, daca in ansamblu
aceasta concluzie nu ne surprinde, diferentele de la o regiune la
alta sunt interesante”, a aratat Graham Kilbane, COO Argo.
Astfel, iesenii
intervievati au plasat targurile tematice pe primul loc in topul
evenimentelor care ii stimuleaza sa viziteze centrul comercial,
urmate de premiile instant, in timp ce pe ultimul loc au clasat
evenimentele mondene.
Sibienii, in schimb,
sunt atrasi in primul rand de discounturi, urmate de concerte si
prefera mai putin evenimentele sportive organizate in parcurile
comerciale.
Primele doua locuri
sunt aceleasi si in ceea ce priveste centrul comercial analizat in
Suceava, in timp ce oradenii intervievati au aratat ca isi doresc in
primul rand multe concerte, iar abia apoi discounturi.
„In ceea ce
priveste profilul demografic al vizitatorilor centrelor comerciale
Argo, acesta devine din ce in ce mai interesant, segmentul principal
fiind reprezentat de barbati, cu varsta mai mica de 30 de ani, care
au studii universitare. In conditiile in care Romania are o populatie
in proportie de 51,4% de sex feminim, conform ultimului recensamant
din 2011, iar shoppingul este considerat traditional o ocupatie
feminina, rezultatele studiului arata ca asistam la o transformare
interesanta a publicului centrelor comerciale, care reflecta dinamica
mixului de retaileri si mai ales a facilitatilor de entertainment din
centrele comerciale”, a precizat Graham Kilbane.
Cercetarea de piata
a relevat faptul ca publicul este majoritar masculin: 58,8% dintre
vizitatorii din Era Shopping Park Iasi sunt barbati, iar situatia
este similara in centrele ARGO din Sibiu (57,5%), Oradea (57%) si
Suceava (51%).
Ponderea persoanelor
cu varsta sub 30 de ani variaza intre 37% la Iasi si 55% la Sibiu,
factorii determinanti fiind mixul de magazine si facilitatile de
petrecere a timpului liber disponibile in fiecare dintre centre.
Procentul
persoanelor cu studii universitare care viziteaza centrele comerciale
cuprinse in cercetare variaza intre 30% la Suceava si aproape 56% la
Iasi, iar la Shopping City Sibiu peste 15% dintre vizitatori au
studii postuniversitare.
„Cercetarile de
piata pe care le efectuam periodic arata o dinamica in crestere in
ceea ce priveste modificarile comportamentului consumatorului si
profilul acestuia; schimbarile in acest sens sunt din ce in ce mai
dese si de anvergura, astfel incat „timpul de reactie” al
retailerilor si centrelor comerciale este din ce in ce mai redus,
acestia trebuind sa se „reinventeze” constant si intr-un
ritm rapid pentru a avea succes in anii care vin”, a aratat
Graham Kilbane.
Argo Real Estate Opportunities Fund
(ARGO) este unul dintre cei mai mari proprietari de parcuri de retail
si centre comerciale din Europa Centrala si de Sud- Est, detinand
proiecte ce totalizeaza peste 340.000 mp GLA. Este un fond inchis de
investitii, orientat prioritar catre piata de retail.
Fondul este administrat de Argo Group
Limited (AGL), companie de asset management axata pe pietele
emergente. AGL a fost fondata in anul 2000 si administreaza active in
valoare de 400 milioane de dolari. Compania are birouri in Marea
Britanie, Cipru, Romania, Ucraina, Argentina si Singapore si, din
2008, este listata la Alternative Investment Market (AIM) din Londra.
In Romania, Argo Real Estate
Opportunities Fund detine patru parcuri de retail: Shopping City
Sibiu, Shopping CitySuceava, Era Shopping Park Oradea si, respectiv,
Era Shopping Park Iasi, cumuland o suprafata totala inchiriabila de
271.000 mp.
Citeste si Shopping la mall: 4 influente pe care nu le banuiai