Bineinteles,
asta in cazul in care constructorii isi vad serios de treaba, iar vremea nu e
prea capricioasa. Caci, spre deosebire de alti ani, cand in calea santierelor
stateau exproprierile intarziate, lipsa avizelor sau finantarea greoaie, in
2012 obstacolele sunt mult mai putine. Acum, terenurile si actele necesare sunt
disponibile, banii pentru cele mai multe proiecte vin de la Bruxelles si, nu in
ultimul rand, suntem in fata unui an electoral, astfel incat autostrazile
autohtone devin, deodata, mult mai aproape de realitate, relateaza Capital.ro.
In prezent, sunt in lucru 376 km (203 km pe A1; 47 km pe A2 si A4; 126
km pe A3 Suplacu de Barcau-Bors si Bucuresti-Ploiesti), iar alti 126 km ar
trebui sa intre in executie in 2012 (Timisoara-Lugoj lot 2 – 27 km, Lugoj-Deva
lot 2 si 3 – 72 km, Gilau-Nadaselu pe A3 – 8 km, centura Bacau – 19 km de
autostrada dintr-un total de 30 km).
Mai mult, ministrul transporturilor, Anca Boagiu,
anunta recent ca sunt in pregatire parteneriate public-private pentru peste 270
de kilometri de autostrada (Comarnic-Brasov-Fagaras, Pitesti-Sibiu si sectorul
sudic din centura autostradala a Bucurestiului).