Furnizorul finlandez de solutii metalice pentru constructii Ruukki este prezent pe piata locala cu hale metalice simple, unde mizeaza pe o cota de piata de 10% pana in 2010.
„Nu vad niciun motiv pentru care n-am intra si pe segmentul cladirilor multi-etajate in urmatorii 3-5 ani”, a declarat Saku Sipola, presedintele companiei finlandeze de profil Ruukki Construction.
El a explicat ca firma finlandeza se concentreaza in prezent pe segmentul halelor simple pentru ca acesta inregistreaza cea mai mare crestere din sector, compania avand multa experienta in acest domeniu.
Halele metalice simple, precum si cladirile multi-etajate, dar si solutiile metalice pentru infrastructura fac parte din piata constructiilor si profilelor metalice.
„In 2008, in baza datelor preliminare din prima jumatate a anului, piata constructiilor si a profilelor metalice ar putea atinge valoarea de 1,3 miliarde euro„, au estimat oficialii Ruukki.
Cladirile industriale si spatiile logistice reprezinta aproximativ 12% din valoarea pietei constructiilor noi si a renovarilor de cladiri non rezidentiale, fiind unul dintre segmentele cu cea mai mare crestere medie anuala, de peste 40%.
Piata locala a constructiilor noi si a renovarilor de cladiri non rezidentiale a inregistrat o crestere medie anuala de aproximativ 37%, in intervalul 2003-2007, de la 2 miliarde euro in 2003 la 6,9 miliarde euro in 2007, potrivit reprezentantilor Ruukki.
Reprezentantul companiei finlandeze a adaugat ca dinamica pe care piata de profil o inregistreaza in Romania si in regiune a determinat Ruukki sa demareze cea mare investitie greenfield in afara Finlandei, intr-un centru de productie la Bolintin Deal.
Investitia de 35 milioane euro in centrul de productie din Bolintin Deal cuprinde trei unitati de productie distincte – structuri metalice, panouri termoizolante si profilare.
Sipola a mentionat ca fabrica de la Bolintin Deal va produce anual peste 1,8 milioane mp de panouri termoizolante, 12.000 de tone de structuri metalice si 1,2 milioane metri liniari de profile metalice.
Totodata, reprezentantul Ruukki Romania a mentionat ca productia centrului de la Bolintin va fi livrata in mare parte pe plan local si intre 5-10% pe piata din Bulgaria.
Ruukki este unul dintre cei mai importanti producatori si dezvoltatori de solutii metalice la nivel international. Compania, prezenta in 24 de tari, a inregistrat vanzari in valoare de 3,9 miliarde de euro. Obiectivul Ruukki pana in 2010 este sa devina furnizorul numarul unu de solutii metalice la nivel european.
Compania este prezenta pe piata locala inca din 2001, prin intermediul Rannila Romania, una dintre subsidiarele grupului, cu sediul la Brasov. Un an mai tarziu Gasell Profil, o alta companie parte a aceluiasi grup, deschide o filiala in Bucuresti. In 2003 cele doua companii isi reunesc experienta, echipele si sediile la Bucuresti, o decizie care anunta deja fuziunea tuturor companiilor din grup sub acelasi nume, corporatia Rautaruukki. Astfel, in 2004 Rannila, Gasell Profil, Asva si Fundjia fuzioneaza, reunindu-se sub aceeasi umbrela: corporatia Rautaruukki si numele de marketing Ruukki.
Ruukki Romania a initiat procesul de constructie al centrului de productie local din Bolintin Deal in 2007, aceasta fiind cea mai mare investitie greenfield a companiei in afara Finlandei.
Investitia a totalizat 35 mil. euro, reprezentand valoarea terenului de 5 ha precum si costurile de constructie si achizitionare a echipamentelor.
Portofoliul Ruukki Romania include lucrari precum Baneasa Shopping Mall, Sphera Center, Porsche Vest in Bucuresti, Piscina Olimpica Oradea, Tiago Mall, Sefar Sighisoara, Frans Maas Chitila, BauMax Craiova, Porta Doors Arad, Real Galati, Den Braven Chitila, Saint Gobain Calarasi, Carrefour Brasov, Kaufland Galati, Uzinele Dacia Mioveni, Interbrew Ploiesti, Peugeot Targu Mures, Prologis Park Pitesti.
Actiunile companiei sunt listate la Bursa din Helsinki (corporatia Rautaruukki RTRKS).