„Din experienta noastra pe alte piete din regiune, putem spune ca fiecare vizitator al unui outlet chletuie in medie 100 de euro”, a declarat Johan Rogiers, directorul general al Liebrecht & wooD Romania. El a adaugat ca nivelul chiriei de baza intr-un outlet este cu 30-50% mai redus decat intr-un mall.
Centrul outlet de pe autostrada Bucuresti-Pitesti va fi amplasat langa unitatea Carrefour din cartierul Militari si reprezinta o investitie totala de 65 mil. euro. Prima faza a complexului va fi deschisa pe 26 noiembrie, are o suprafata de peste 22.000 mp si este deja inchiriata in proportie de 80%. Urmatoarea faza va fi inaugurata in toamna lui 2009, iar procesul de inchiriere va demara in ianurie anul viitor.
Centrul de outlet face parte dintr-o dezvoltare mai mare numita West Park, care apartine belgienilor de la Liebrecht & wooD. Aceasta cuprinde un total de 90.000 metri patrati inchiriabili. Din proiect fac parte Fashion House, Hornabach, care deja a inaugurat vara aceasta un magazin de 23.000 mp, retailerul de mobila Kika, care a inchiriat 29.000 mp si retailerul de electrice si electrocasnice Technomarket, cu 6.000 mp inchiriati.
„Fiecare centru outlet este inchiriat la deschidere in proportie de 60-70%. Cand producatorii vad ca centrul are succes, inchiriaza”, a spus Mark Clark, directorul de dezvoltare si comunicare al GVA Grimley Outlet Services, compania care va manageria centrul din Capitala.
„In Budapesta am deschis centrul outlet in toamna lui 2004 cu un grad de inchiriere de 55%, si pana in primavara anului urmator spatiul a fost inchiriat integral. Foarte multe organizatii nu stiu ce poate face un centru outlet. In plus, sunt unii producatori care nu au acel surplus de articole in magazinele traditionale, pentru a semna un contract prin care sa accepte sa vanda intr-un outlet cu anumite reduceri”, a adaugat Clark.
Fiecare producator care a inchiriat spatiu in outlet a semnat un contract prin care trebuie sa aiba reduceri ale preturilor de minim 30% fata de magazinele traditionale.
Bugetul de promovare al centrului outlet Fashion House va depasi 500.000 euro pana la sfarsitul lui 2009.
„Suntem inca interesati de achizitia de terenuri in Romania. Acum cautam un teren de circa 25 de hectare pentru dezvoltarea unui centru de retail similar cu West Park”, a spus Johan Rogiers de la Liebrecht & wooD Romania, precizand ca acest proiect nu va demara mai devreme de 2 ani.
Printre brandurile care vor fi prezente in Fashion House Outlet Center se numara Puma, Benetton, Mango, Stefanel, Champion, Levis, Dockers, Fornarina, Timberland Nautica, Quiksilver, Diverta, Lee Cooper, Ecco, Steilmann, Camel Active, Leonardo, Bigotti, Cavaliere, Alb si Negru, Ipekyol, BSB, Benvenuti, Jolidon, Optiplaza, Samsonite.