Profilul cumparatorului a fost realizat in perioada 1 martie – 1 aprilie.
In functie de varsta clientilor care s-au adresat companiei imobiliare, cel mai mare procent, de 60%, apartine persoanelor cu varste cuprinse intre 30 si 40 de ani.
20 de procente sunt atribuite categoriei de varsta 25-30 de ani, in timp ce 15% din potentialii clienti cu varste intre 40 si 50 de ani sunt interesati de achizitionatea unei locuinte. 5% din cereri pentru segementul rezidential au venit din partea persoanelor de peste 50 de ani.
„Am identificat o schimbare a potentialului cumparator, care este mult mai indecis si mai dificil”, au precizat reprezentantii EuroMetropola.
„Vizitatorii care vin la targuri nu sunt interesati sa cumpere chiar din prima zi a evenimentului. Ei doresc o prezentare completa a fiecarui proiect in parte, au nevoie de foarte multa informatie ca sa poata compara, astfel incat decizia finala sa fie una selectiva”, au mai spus acestia.
80% din persoanele care doresc in aceasta perioada sa achizitioneze sunt familisti, determinati de nevoie. Aceste persoane nu detin o locuinta in proprietate si se orienteaza catre cele deja construite, cu o valoare de pana in 170.000 euro, cu suprafete cuprinse intre 50 si 150 metri patrati.
Un factor important in procesul decizional il are si apropierea de Bucuresti a apartamentului, iar in cazul caselor, acestea sa beneficieze de facilitati precum: utilitati, institutii de invatamant, drumuri de acces moderne, zone de shopping.
Un procent foarte mare dintre potentialii cumparatori in domeniul imobiliar lucreaza in vanzari, in sectorul bancar, IT, medical si in functii de conducere, iar peste 60% din persoanele de varsta a doua detin un business propriu.
Venitul lunar al potentialului client este, conform studiului realizat de EuroMetropola, de minimum 2.000 lei, 80 % din potentialii clienti fiind interesati direct de o varianta de finantare, fie la dezvoltator, fie la banca. Doar 20% din acestia si-au exprimat dorinta de a plati cash.