Oferta de centre comerciale moderne din Bucuresti este scazuta pentru un oras cu peste 3 milioane de locuitori, in ciuda numeroaselor proiecte din domeniu in executie in interiorul si la periferie.
Majoritatea proiectelor aflate in executie vor fi finalizate in urmatorii unu pana la trei ani, potrivit studiului companiei de consultanta imobiliara Coldwell Banker.
In centrul Bucurestiului, chiriile pentru spatii comerciale din mall-uri se situeaza intre 40 si 70 euro/mp plus TVA, in timp ce chiria spatiilor stradale oscileaza, in functie de artera, intre 50 euro/mp plus TVA (Stefan cel Mare) si 150 euro/mp plus TVA (Bulevardul Magheru).
Momentan, in centrul Bucurestiului sunt deschise Unirea Shopping City si Bucuresti Mall, iar in constructie se afla Dambovita Center si Esplanada. Zona centrala a Capitalei cuprinde zonele Piata Victoriei, Universitate, Romana, Unirii) plus cartierele Tineretului, Vitan, Mosilor, Iancului, Stefan cel Mare, Cotroceni, Domenii – 1 Mai si o parte din cartierele Dorobanti si Floreasca.
Principalele artere comerciale coincid cu marile bulevarde: Magheru, Calea Victoriei, Balcescu si Kogalniceanu. Fiecare dintre acestea are propriile sale particularitati in ceea ce priveste comertul en-detail, in ciuda faptului ca toate se evidentiaza ca niste concentrari mari de lanturi de magazine locale si internationale.
Calea Victoriei si Magheru sunt considerate cele mai bune zone comerciale din oras. Suprafata medie pe magazin este de circa 100-200 mp, iar chiriile se situeaza intre 90 si 150 euro/mp pe luna plus TVA.
Brandurile internationale prezente pe principalele artere comerciale sunt mai ales in domeniul restaurantelor, modei si sectorului serviciilor. Printre marile companii se numara Hugo Boss, MontBlanc, Swarowski, Guess, Vodafone, Steilmann, Kenvelo, Lacoste, Orange, Timberland, Terranova, Beauty Shop Sephora si restaurantele McDonald’s, Pizza Hut sau KFC.
Zona in care se concentreaza principalele artere comerciale nu a ajuns inca la dimensiunile si valoarea celei din alte capitale central-europene. Chiar daca unele marci din moda de lux sunt prezente, majoritatea spatiilor de pe arterele comerciale principale sunt ocupate de catre firme din domeniul servicilor, potrivit reprezentantilor Coldwell Banker.
Totusi, orasului ii lipseste o zona pietonala moderna de comert care sa ofere o atmosfera mai sigura, mai placuta si mai relaxata celor veniti la cumparaturi.
Zona pietonala existenta a fost lasata in paragina vreme indelungata, astfel incat ea nu mai atrage clienti. Se asteapta inceperea lucrarilor de reparatii in acest an, intr-o prima faza efectuandu-se modernizarea infrastructurii si a utilitatilor, au mai precizat in studiu reprezentantii Coldwell Banker.