Nimrod Zvik, directorului de marketing al companiei Seven Hills, a declarat ca apartamentele cumparate direct de la dezvoltatori au preturi mai mici pentru viitorii locuitori. Zvik este de parere ca o parte din dezvoltatorii care au planuri pe termen lung si nu duc lipsa de fonduri pentru investitii vor vinde locuintele consumatorului final si nu investitorilor sau speculatorilor imobiliari.
„Piata romaneasca de real-estate s-a confruntat, in ultimii ani, cu realitatea evidenta a investitorilor sau a speculatorilor imobiliari. Acest trend de a cumpara locuinte cu scopul de a le revinde la un pret mai mare se apropie de final”, a declarat Zvik, citat de NewsIn.
„Desi preturile in ansamblurile rezidentiale noi variaza, ca toate celelalte, in functie de nivelul pietei, estimam ca un investitor care cumpara apartamentul in prima faza si il revinde atunci cand este gata poate castiga intre 15-20% din suma investita initial”, a afirmat directorul marketing al companiei Seven Hills.
Zvik mai spune ca intervalul de timp pana la mutarea efectiva in locuinta noua este intre 6 luni si 2 ani, dar de cele mai multe ori, suma economisita merita din plin asteptarea.
Reprezentantul companiei sustine ca dezvoltatorii imobiliari isi doreau la inceput sa isi vanda repede proiectul pentru a-si amortiza investitia si pentru a ajunge la scopul final – profitul.
„Avantajul principal pentru care un dezvoltator vinde investitorilor este faptul ca acesta castiga intr-un timp vizibil mai scurt. Marele dezavantaj este insa faptul ca nu asigura in nici un fel confortul viitorilor locatari si nu se asigura de faptul ca acestora le va fi sau nu bine in propria locuinta”, a spus Zvik.
El sustine ca acest gen de firme au disparut imediat dupa primul proiect, pentru ca, desi afacerea a fost profitabila, alegand varianta mai usoara, au vandut catre investitori nu numai apartamentele, ci si renumele proiectului si, implicit, al companiei care l-a dezvoltat.
Consultantul imobiliar este de parere ca, in conditiile in care respectiva companie este una de renume international, nu isi permite sa faca pasi nesiguri care sa fie receptati in piata de profil ca o lipsa de seriozitate. In plus, daca la primul proiect se intampla astfel de incidente, la urmatoarele oamenii nu vor mai cumpara, indiferent cat de atractiv ar fi pretul si cat de bune ar parea conditiile.
Seven Hills, subsidiara din Romania a grupului BSG in domeniul imobiliar, a investit pe piata de profil din tara aproximativ 500 milioane de euro, suma pe care si-a propus sa o dubleze anul acesta atat in Capitala cat si prin investitii in provincie. Compania dezvolta in prezent, printre altele, complexul rezidential West Park in zona Militari, care va fi compus din 19 cladiri cu un total de 1.400 de apartamente si reprezinta o investitie de 120 milioane euro.
Prima faza a proiectului, care presupune constructia a 4 blocuri cu un total de 200 de apartamente, se va finaliza in august 2008.
Seven Hills va dezvolta in Romania si alte proiecte rezidentiale in zona Pantelimon si in cateva zone centrale din Bucuresti.
Compania mai are in proiect constructia a aproximativ 3.000 de vile in Saftica si Corbeanca, dar si a unor cladiri de birouri si de centre comerciale, atat in Bucuresti, cat si in alte orase, precum si apartamente in Constanta si Brasov.