Cele mai mari si reprezentative proiecte comerciale ce urmeaza a fi finalizate in 2011 sunt: Maritimo Shopping Center in Constanta, Palas in Iasi, Colosseum Retail Park si extensia Baneasa Shopping City in Bucuresti.
Cererea este in continuare concentrata spre centrele comerciale existente dar si catre acele proiecte cu suprafete mari ale caror data de inaugurare este cat de cat certa. Piata spatiilor comerciale trece printr-o oarecare perioada de revenire marcata, in special, de deschiderea primelor 3 magazine H&M. Brandurile de lux evalueaza, de asemenea piata locala, cu Burberry anuntand deschiderea, in anul in curs, al primului magazin pe Calea Victoriei.
Chiriile trec si ele printr-un proces de stabilizare si consolidare. Chiriile cele mai mari din centrele comerciale sunt cuprinse intre 65-75 euro/mp/luna. Chiriile spatiilor stradale n-au inregistrat modificari din T2 2010, fiind in continuare cotate intre 60-70 euro/m2/luna.
Contributii financiare, chirii in trepte sau chiar o perioada initiala cu plata doar a chiriei procentuale din cifra de afaceri sunt mecanisme care fac parte din procesul de inchiriere al unor centre comerciale mai putin performante si sunt in general oferite marilor retaileri care au rolul de ancora atat in centrele comerciale existente dar si pentru proiectele aflate in constructie.
Cu toate ca numarul total al proiectelor anuntate pentru 2011 este mai mare decat in 2010, in continuare sunt foarte putine proiecte de centre comerciale la standarde vest europene, se noteaza in studiul JLL. Acest lucru ofera un avantaj competitiv centrelor comerciale deja finalizate si cu rezultate dovedite, limitand in urmatoriii ani planurile de expansiune ale marilor retaileri.