Studiul a fost efectuat pe un grup de 556 potentiali beneficiari cu care s-a intrat in contact (direct, telefonic sau email) in intervalul 1 decembrie 2009 – 5 februarie 2010.
Publicul analizat are media de varsta situata in jurul a 33 de ani si ambii membri ai familiei sunt persoane active in afara orelor de program, mai exact au pasiuni ce implica miscarea in aer liber. 88% dintre acestia iau in calcul mutarea intr-un cartier nou, linistit, curat si sigur in urmatoarele 1-6 luni.
Aproximativ 70% sunt convinsi ca pot achizitiona o locuinta in zona de nord pe parcursul anului 2010, luand in calcul inclusiv solutiile de achizitie nebancare, preferand solutiile de sprijin din partea dezvoltatorului.
Din studiu reiese ca marea majoritate a beneficiarilor doreste sa schimbe locuirea dintr-un bloc vechi cu un habitat intr-un ambient nou.
Clientii tineri iau in calcul siguranta familiei si a viitorilor copii
Spre deosebire de 5 sau 10 ani in urma, siguranta familiei si a bunurilor apare in topul atributelor cautate de potentialii beneficiari din zona de nord a Capitalei. „Pe fondul cresterii criminalitatii in Bucuresti cu aproape 40%, cum considerati un ansamblu care ofera controlul accesului si patrulare permanenta printre case?” – a fost intrebarea la care peste 75% au apreciat ca extrem de pozitiva o astfel de facilitate.
De asemenea, desi doar putin peste 30% dintre familiile participante la studiu au in prezent copii, pentru 85% dintre respondenti siguranta copiilor oferita de locurile de joaca si de itinerariile de promenada iluminate dintr-un cartier rezidential nou.
Studiul atinge si subiecte financiare precum achitarea la timp a cheltuielilor de intretinere: 77% afirma ca nu au obiceiul sa acumuleze datorii unde locuiesc in prezent, 17% recunosc ca li se intampla ocazional si 6% gasesc explicatii pentru intarzierile frecvente de plata.
Distanta pana la locul de munca, mai putin relevanta
Pentru beneficiarii care vizeaza zona de nord a Capitalei, amplasarea cartierului fata de locul de munca este relevanta intr-o masura mai mica (22%) decat se anticipa, mai ales datorita accesului facil de pe DN1 (pasajul Baneasa) apreciat de 76%, proximitatii centrelor comerciale (73%) si facilitatilor pe care se asteapta sa le gaseasca in cartier (56%): centru fitness, coafor, magazin, bancomat, transport gratuit.
In schimb, 98% dintre respondenti considera ca viata in proximitatea padurii influenteaza major decizia de cumparare, atat pentru aerul extrem de curat si linistea oferite, cat mai ales din punctul de vedere al activitatilor in aer liber pe care le practica sau intentioneaza sa le practice.
„Studiul ne ajuta sa vedem cum evolueaza de la an la an profilul beneficiarilor, in special in aceasta perioada de contractie economica. Spre deosebire de alti ani, acum se constata mai multa atentie referitoare la siguranta familiei si la valorile traditionale, ceea ce pentru noi se poate traduce prin faciliati pentru copii si pentru petrecerea sanatoasa a timpului liber, prin servicii de paza si controlul costurilor curente de administrare sau de incalzire”, au declarat reprezentantii Impact D&C.