- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Real Estate

Studiu: Pretul, primul criteriu in alegerea unei locuinte in Bucuresti si apoi zona

06 Aug, 12:57 • Redactia DailyBusiness
Primul criteriu in alegerea unei proprietati pentru un cumparator este pretul si apoi zona, arata un studiu MagazinulDeCase.ro la care au participat potentiali cumparatori de locuinte din Bucuresti.
Studiu: Pretul, primul criteriu in alegerea unei locuinte in Bucuresti si apoi zona

Dotarile si imbunatatirile nu mai reprezinta in acest moment un factor decisiv in achizitionarea unei locuinte, cumparatorii preferand sa realizeze singuri eventualele modificari din banii ramasi in urma tranzactiei, potrivit studiului citat.

Acesta mai releva ca majoritatea cumparatorilor isi doresc sa cumpere un apartament cu doua sau trei camere, procentul acestora fiind de 34% pentru doua camere si 30% pentru trei camere.

Urmatoarele in topul preferintelor sunt garsonierele cu un procent de 19% si casele cu 13%. Apartamentele cu 4 camere sunt cele mai putin cautate, cu un procent de sub 5%.

Din punct de vedere al zonei, 22,5% dintre cumparatori prefera sectorul 3. Acesta este urmat de sectoarele 2 si 6, fiecare cu 16 % dintre preferinte si de sectoarele 1 si 4 fiecare cu un procent de 15%, in timp ce vecinatatile Bucurestiului sunt cautate de 12% dintre potentialii cumparatori.

In ceea ce priveste pretul, acestia ar fi dispusi sa plateasca in medie 41.000 euro pentru o garsoniera si 57.000 euro pentru un apartament cu 2 camere.

Pe segmentul caselor, sectorul 3 trece pe ultimul loc, cu sub 4 % din cereri, iar pe primul loc in topul preferintelor cumparatorilor urca Ilfov-ul cu peste 30 % de cereri si sectorul 1 cu 22 % de cereri. Pretul mediu pe care un client l-ar plati pentru o casa in aceasta perioada este cuprins intre 100.000 euro si 150.000 euro.

Studiul MagazinulDeCase.ro a avut un esantion de 454 de potentiali cumparatori de locuinte din Bucuresti si a fost realizat in perioada 1 martie- 15 iulie 2010.

MagazinulDeCase.ro a fost achizitionat, la inceputul acestei luni, de catre Sanoma Digital SRL, companie subsidiara a grupului Sanoma Magazines International.

Urmărește Daily Business pe Google News