Potrivit oficialului, in Memorandumul
semnat de autoritatile romane cu reprezentantii consortiului Vistrada
Nord, castigator al licitatiei pentru lucrarile la tronsonul
Comarnic-Brasov, se prevede ca semnarea contractului sa aiba loc pana
de Paste, respectiv 20 aprilie, iar
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-auto/ponta-in-aprilie-trebuie-sa-ne-urcam-pe-buldozer-si-sa-inceapa-lucrarile-la-autostrada-comarnic-brasov-97441/]lucrarile
sa demareze[/url] pana la finele lunii aprilie.
„Practic, partea de proceduri de
selectare a consortiului s-a finalizat. Castigator este consortiul
Vistrada. In acest moment se deruleaza negocieri pentru
finantarea proiectului cu bancile comerciale. In mod normal, pana pe
20 aprilie trebuie sa putem sa semnam, practic, contractul si sa
inauguram organizarea de santier atat dinspre Comarnic, cat si
dinspre Cristian.
[quote=Victor Ponta]Autostrada va avea
53 de kilometri plus 7 kilometri de drumuri de legatura in asa fel
incat sa se lege de Centura municipului Brasov[/quote]
Primul ministru a mentionat, totodata,
ca tariful de utilizare a autostrazii va fi stabilit de statul roman, acesta fiind estimat la 5,7 lei plus TVA (7,06 lei cu TVA) pentru cei 60
de kilometri dintre Comarnic si Brasov.
Joi, reprezentantii consortiului
Vistrada Nord, compus din companiile Vinci, Strabag si Aktor, au
parafat cu autoritatile romane un Memoradum privind finalizarea
calendarului si a restului masurilor in ceea ce priveste atribuirea
contractului de concesiune de lucrari publice referitor la
proiectarea, construirea, finantarea, operarea si intretinerea
Autostrazii Bucuresti – Brasov, tronsonul Comarnic – Brasov,
informeaza Agerpres.
La jumatatea lunii decembrie 2013,
directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri
Nationale din Romania (CNADNR), Narcis Neaga, a declarat ca lucrarile
pentru constructia autostrazii Comarnic-Brasov vor incepe in martie –
aprilie 2014, urmand ca finalizarea acesteia sa fie in 2017.
In data de 19 decembrie 2013,
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-companii/cine-va-construi-prima-autostrada-cu-plata-din-romania-96815/]s-a
finalizat selectia viitorului concesionar[/url] al autostrazii
Comarnic-Brasov, acesta fiind un consortiu format din firme din
Italia, Austria si Grecia, respectiv Vinci – Strabag – Aktor.
Ofertele in vederea atribuirii
„Contractului de concesiune de lucrari publice privind
proiectarea, construirea, finantarea, operarea si intretinerea
Autostrazii Bucuresti – Brasov, tronsonul Comarnic – Brasov, km
110+600 – km 168+600” au fost depuse de Asocierea Vistrada Nord
(Vinci/Franta), Strabag/Austria si Aktor/Grecia) si Asocierea
Impregilo SpA/Salini din Italia, potrivit Departamentului pentru
Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine.
Ministrul delegat pentru Proiecte de
Infrastructura, Dan Sova, a declarat in noiembrie 2013 ca BEI, BERD
si Banca Mondiala s-au aratat
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-auto/bei-berd-si-bm-interesate-sa-finanteze-comarnic-brasov-96136/]interesate
de finantarea proiectului[/url] Comarnic-Brasov.
Tronsonul de autostrada va fi operat si
intretinut de concesionar, iar perioada de garantie este inclusa in
durata contractului de concesiune.
Dan Sova: Proiectul este finantat
integral de catre banci
Autostrada Comarnic – Brasov este un
proiect care va fi finantat integral cu ajutorul bancilor, iar statul
roman nu va plati pana in 2017 niciun ban, a declarat, joi, intr-o
conferinta de presa, Dan Sova, ministru delegat pentru Proiecte de
Infrastructura de Interes National si Investitii Straine.
“Acest proiect se finanteaza integral
de catre banci. Deci, orice cost este verificat de catre finantator.
Cei 28 milioane de euro pentru fiecare kilometru sunt cu sapte
milioane de euro mai putin fata de cat se negociase in 2011. Avem
aproape 1,5 miliarde euro constructie, restul pana la 1,8 miliarde
sunt cheltuieli de proiectare, management, consultanta etc. In
proiectul initial de constructie existau 58 de kilometri, iar noi am
fost nevoiti sa schimbam putin traseul autostrazii pentru a scadea
pretul. S-au mai adaugat cateva sute de metri la solutia tehnica de
unire a autostrazii cu Centura Brasovului. Autostrada este prin
munte, dar tot traseul este extravilan, nu trece prin nicio
localitate. Vom avea 19 viaducte, este un proiect spectaculos”, a
afirmat Sova.
In ceea ce priveste eventuale
penalitati pe care cele trei companii castigatoare le-ar putea plati,
oficialul a mentionat ca consortiul trebuie sa finalizeze proiectul
si ulterior va primi banii.
“Nu suntem in situatia de a plati de
la buget bani. Deci, pentru ca ei sa ia bani, consortiul trebuie sa
termine autostrada, iar statul va plati banii abia dupa ce se
finalizeaza autostrada. Perioada de exploatare a autostrazii va fi de
26 de ani, iar CNADNR va ramane un supraveghetor foarte dur al
lucrarii”, a spus Dan Sova, conform Agerpres.